Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos pridjevske i upitničke mjere dimenzija petofaktorskog modela ličnosti (CROSBI ID 110331)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Gračanin, Asmir ; Kardum, Igor ; Krapić, Nada Odnos pridjevske i upitničke mjere dimenzija petofaktorskog modela ličnosti // Psihologijske teme, 13 (2004), 1; 33-46

Podaci o odgovornosti

Gračanin, Asmir ; Kardum, Igor ; Krapić, Nada

hrvatski

Odnos pridjevske i upitničke mjere dimenzija petofaktorskog modela ličnosti

Na uzorku od 322 ispitanika ispitan je odnos pridjevske i upitničke mjere dimenzija petofaktorskog modela ličnosti. Pridjevska je mjera nastala izborom pridjevskih deskriptora dimenzija petofaktorskog modela u hrvatskom jeziku (Kardum i Smojver, 1993), dok je upitnička mjera nastala kompilacijom reprezentativnih rečeničnih deskriptora dimenzija petofaktorskog modela iz različitih upitnika (Ostendorf i Angleitner, 1992). Rezultati konfirmatorne faktorske analize pokazali su nešto lošiju prikladnost petofaktorske strukture upitničke u usporedbi s pridjevskom mjerom. Usporedba ovih dviju mjera izvedena je ispitivanjem njihove međusobne povezanosti, zatim prediktivne vrijednosti jedne mjere za predviđanje rezultata u drugoj, te zajedničkim konfirmatornim faktorskim analizama u kojima su testirane tri hipoteze o njihovoj strukturi: o jednom generalnom faktoru, o dva faktora metode i hipoteza o petofaktorskoj strukturi. Općenito, rezultati ovih analiza pokazuju zadovoljavajuću konvergenciju četiriju faktora, dok se pridjevski V. faktor u većoj mjeri preklapa s upitničkom Ekstraverzijom nego s upitničkom Otvorenošću. Nadalje, Ekstraverzija je šire definirana u upitničkoj nego u pridjevskoj mjeri, što smanjuje njezinu diskriminativnu valjanost.

petofaktorski model ličnosti; upitnička mjera; pridjevska mjera

nije evidentirano

engleski

The relation between adjective and questionnaire measures of the five factor model of personality dimensions

nije evidentirano

five-factor model; adjective measures; questionnaire measures

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (1)

2004.

33-46

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice