Hrvatska znanstvena bibliografija (CROSBI)



Pregled bibliografske jedinice broj: 179225

Disertacija

Autor: Vretenar, Nenad
Naslov: Trendovi u razvoju proizvoda u autoindustriji i implikacije na hrvatska poduzeća
Vrsta: diplomski rad
Fakultet: Ekonomski fakultet Rijeka
Sveučilište: Sveučilište u Rijeci
Mjesto: Rijeka
Datum: 24.05.
Godina: 2004
Stranica: 77
Mentor: Kaštelan Mrak, Marija
Ključne riječi: razvoj proizvoda; automobilska industrija; hrvatska poduzeća
Sažetak:
Proces razvoja proizvoda je skup kreativnih aktivnosti, bitno različitih od ostalih poslovnih aktivnosti u poduzeću. Jedan od najboljih predložaka za izučavanje razvoja proizvoda je automobilska industrija. Ona je okarakterizirana snažnim i stalnim povjesnim razvojem te skupim i složenim proizvodima. Zbog toga je razvoj proizvoda u autoindustriji posebno zahtjevan, skup i dugotrajan posao. Složeni i brzi razvoj automobilske tehnologije i težnja za što bržom komercijalizacijom dovela je do drastičnih povećanja razvojnih troškova. Da bi ih mogli podnijeti, proizvođači automobila su započeli s ujedinjavanjem razvojnih i proizvodnih programa. To se manifestira kroz okrupnjavanje tržišta pomoću strateških spajanje i preuzimanja, ali i zajednički razvoj tehnologije i/ili proizvodnje automobila bez vlasničkog povezivanja, to jest pomoću joint venture projekata. Kako bi uz što manje troškove pokrili što više tržišnih segmenata i zadovoljili različite skupine kupaca, proizvođači koriste modularni pristup razvoju i fleksibilne proizvodne sustave. Proizvodi se nastavljaju razvijati i nakon što su lansirani na tržište. Uvode se česta sitna poboljšanja i kozmetičke promjene kako bi se proizvodu produžilo životni ciklus na tržištu. U Hrvatskoj trenutno ne djeluje ni jedna tvornica za proizvodnju automobila. Ostale su tranzicijske zemlje od početka 90-tih godina primile preko 3 milijarde direktnih investicija iz autoindustrije a najveća su ulaganja još u tijeku. Kako se čini da ni u bližoj budućnosti nema izglednih šansi za ulaz u autoindustriju gradnjom tvornice, Hrvatska bi svoje mjesto trebala izboriti na zaobilazne načine. Hrvatska poduzeća bi na unosno automobilsko tržište mogla ući razvojem i proizvodnjom komponenti i dijelova za automobile. To je moguće ostvariti pod vlasničkom kontrolom proizvođača automobila, što je novi vid direktnih ulaganja, ili u svojstvu dobavljača dijelova i/ili prateće opreme za automobile.
Projekt / tema: 0081008
Izvorni jezik: hrv
Znanstvena područja:
Ekonomija