Godina: 2004
Serija: Teološki radovi
Stranica: 139
ISBN: 953-11-0071-3
Ključne riječi: socijalni govor Crkve; socijalno djelovanje; hrvatsko zdravstvo; katehizacija; solidarnost; etičnost u poslovanju; etika u politici
( social speech of the Church; social activity; solidarity; catechesis; Croatian health care system; ethics in business; ethics in politics )
Knjiga "Socijalni govor Crkve u Hrvatskoj" ukazuje na razvoj i sve veće značenje teološko-socijalnog govora u suvremenim društvenim zbivanjima. Sastoji se od dva dijela: prvi dio nosi naslov: "Socijalna problematika – trajno aktualna", a drugi "Neka posebna pitanja". Nakon uvodno poglavlja koje aktualizira socijalnu problematiku u Hrvatskoj poslije demokratskih promjena 1990. godine, slijede tri poglavlja koja na osnovu socijalnog nauka Crkve obrađuju socijalnu problematiku u Hrvatskoj od 1900. do 1945. godine. U tom dijelu se obrađuju dva značajna lika (socijalni etičar dr. Vilko Anderlić i utemeljiteljica redovničke zajednice Kćeri milosrđa Matija Propetog Petković) kao i burno razdoblje od 1931. do 1941. godine sa brojnim događanjima na socijalno-etičkom području koja su snažno obilježila kako crkveni tako i društveni život. U tom dijelu se obrađuje do sada neobrađena problematika. Drugi dio knjige pod naslovom "Neka posebna pitanja", primjenjuje socijalno-etički govor Crkve na konkretna pitanja u Hrvatskoj: katehizaciju, zdravstvo, potrošačko društvo, poslovanje i politiku. Neka pitanja su temeljitije obrađena, a u drugima je tek naznačena problematika. Knjiga pokriva područje na kojem u Hrvatskoj još uvijek nedostaje znanstveno utemeljeno i razumljivim jezikom priopćeno štivo.
Projekt / tema: 0203007
Kategorija: Znanstvena
Sociologija,Teologija