Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 111187)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Findak, Vladimir ; Mraković, Miloš ; Prskalo, Ivan Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj // Metodika, 3 (2002), 4; 113-122

Podaci o odgovornosti

Findak, Vladimir ; Mraković, Miloš ; Prskalo, Ivan

hrvatski

Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj

Na temelju provedenog istraživanja na reprezentativnom uzorku nastavnika – predstavnika osam od devet (88, 89%) učiteljskih učilišta u Republici Hrvatskoj s ciljem utvrđivanja zastupljenosti kolegija: Tjelesna i zdravstvena kultura, Osnove kineziologije i Metodika tjelesne i zdravstvene kulture u programu učiteljskih učilištima u Republici Hrvatskoj te stava nastavnika navedenih kolegija o njihovoj potrebnoj zastupljenosti kako na učiteljskom tako i odgojiteljskom studiju, zaključuje se kako jedan od uvjeta kvalitetne izobrazbe budućih učitelja i odgojitelja nije ispunjen. Vrijeme potrebno za njihovu edukaciju za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, nedovoljno je i odstupa od poželjnog stanja. S obzirom na značaj ovog područja za skladan razvoj psihosomatskih karakteristika djece, fond sati kolegija: « ; ; ; Tjelesna i zdravstvena kultura» ; ; ; , « ; ; ; Osnove kineziologije» ; ; ; i « ; ; ; Metodika tjelesne i zdravstvene kulture» ; ; ; nije primjeren. Kolegij « ; ; ; Tjelesna i zdravstvena kultura» ; ; ; trebao bi u osnovnom fondu od 120 sati raspoređenih u prva četiri semestra studija biti obvezatan a od 5. do 8. semestra s fondom od 120 sati, fakultativan. Kolegij Osnove kineziologije, kao osnove supstratne znanosti Metodike tjelesne i zdravstvene kulture, zbog temeljnog značaja tjelesnog i zdravstvenog odgojno obrazovnog područja za skladan razvoj biopsihosocijalnih karakteristika djece mora imati odgovarajući status na visokim učiteljskim školama. Povećanje fonda sati ovog kolegija na 90, i to u trećem i četvrtom semestru po 30 sati predavanja i 15 sati seminara bilo bi u trenutnim uvjetima optimalno rješenje usmjereno k podizanju razine obrazovanja budućih učitelja ali i odgojitelja predškolske djece posebice s obzirom na mogućnost uvođenja studija za stjecanje zvanja diplomiranog odgojitelja predškolske djece. Fond sati kolegija Metodika tjelesne i zdravstvene kulture u programima učiteljskih škola u Hrvatskoj je vrlo raznolik. S obzirom na bogatstvo sadržaja, metodičkih postupaka, metodičkih organizacijskih oblika rada, organizacijskih oblika rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, činjenicom da je transformacija antropološkog statusa djeteta imperativ te da se rad odvija u raznovrsnim prostorima, nužno je dati adekvatne odgovore kroz pripremljenost budućeg učitelja za uspješno ostvarenje ciljeva i zadaća ovog područja. S obzirom na navedeno, optimalni bi fond sati trebao biti 180. Planiranjem ovoga kolegija nakon Osnova kineziologije i uz paralelnu ponudu sadržaja Tjelesne i zdravstvene kulture osigurava se kontinuitet pripremanja učitelja za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području. Iako fond sati nije jedini čimbenik drži se da bi on uveliko utjecao na bolju educiranost učitelja i spremnost za rad u ovom posebice značajnom odgojno – obrazovnom području.

stanje ; perspektive ; kineziologija ; metodika ; tjelesna i zdravstvena kultura ; učiteljski studij ; odgojiteljski studij

nije evidentirano

engleski

Current status and the future of the courses "Methodics of physical education", "The basis of kinesiology" and "Physical education" at teacher training colleges in Croatia

nije evidentirano

status ; future ; kinesiology ; methodics ; phisical education ; teacher training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (4)

2002.

113-122

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Kineziologija