crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 185304

Zbornik radova

Autori: Lončarić, Darko; Brdar, Ingrid
Naslov: Učenici s različitim obrascima upotrebe psihoaktivnih tvari: Osobine ličnosti i strategije suočavanja sa stresom
( Students with different patterns of substance use: Personality and coping strategies )
Izvornik: Psiholog i zajednica. Sažeci radova 12. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Svjetlana Kolić-Vehovec (ur.). - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije , 2004. 32.
Skup: 12. godišnja konferencije hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 10-13.11.2004.
Ključne riječi: Droga; stres; suočavanje
( substance use; coping; stress )
Sažetak:
Brojna istraživanja usmjerena su na opis i korelate upotrebe pojedinih psihostimulansa (psihoaktivnih tvari). Međutim, nema podataka o osobinama učenika koji imaju različite obrasce upotrebe psihostimulansa (nikotina, kofeina i alhohola). Stoga je zanimljivo ispitati mogu li se učenici viših razreda osnovne škole podijeliti u različite skupine prema različitim kombinacijama psihostimulansa koje upotrebljavaju. Istraživanje je provedeno na 314 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole. U istraživanju su primijenjeni: Upitnik upotrebe psihoaktivnih tvari, Junior EPQ, mjere ispitne anksioznosti, sociometrijskog statusa, školskog stresa i suočavanja sa stresom. Prikupljeni su i podaci o spolu, dobi, školskom uspjehu i izostancima iz škole. Klaster analiza je pokazala da se ispitanici mogu svrstati u pet skupina: (1) učenike koji uopće ne konzumiraju psihostimulanse, (2) učenike koji konzumiraju samo crnu kavu, (3) učenike koji konzumiraju pivo i vino, (4) učenike koji uz pivo i vino konzumiraju žestoka pića i (5) učenike koji u velikoj mjeri konzumiraju sve psihostimulanse. Ove se grupe razlikuju u dobi, neuroticizmu, ekstraverziji, psihoticizmu, anksioznosti, broju izostanaka na polugodištu, sociometrijskom statusu, stupnju akademskog stresa i strategijama suočavanja sa stresom. Od posebnog je interesa za školske psihologe skupina učenika koji u znatnoj mjeri upotrebljavaju sve psihostimulanse. Oni predstavljaju najmanju, ali zbog svojih karakteristika, posebno rizičnu skupinu. To su najstariji ispitanici s velikim brojem neopravdanih izostanaka, vrlo lošeg školskog uspjeha, najnižeg sociometrijskog statusa i izraženog psihoticizma i ekstraverzije. Na školski stres reagiraju agresivnim i neprimjerenim reakcijama, traženjem socijalne podrške prijatelja i izbjegavanjem socijalne podrške roditelja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0009024
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4