Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenici s različitim obrascima upotrebe psihoaktivnih tvari: Osobine ličnosti i strategije suočavanja sa stresom (CROSBI ID 504803)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lončarić, Darko ; Brdar, Ingrid Učenici s različitim obrascima upotrebe psihoaktivnih tvari: Osobine ličnosti i strategije suočavanja sa stresom // Psiholog i zajednica. Sažeci radova 12. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Svjetlana Kolić-Vehovec (ur.). Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. str. 32-x

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko ; Brdar, Ingrid

hrvatski

Učenici s različitim obrascima upotrebe psihoaktivnih tvari: Osobine ličnosti i strategije suočavanja sa stresom

Brojna istraživanja usmjerena su na opis i korelate upotrebe pojedinih psihostimulansa (psihoaktivnih tvari). Međutim, nema podataka o osobinama učenika koji imaju različite obrasce upotrebe psihostimulansa (nikotina, kofeina i alhohola). Stoga je zanimljivo ispitati mogu li se učenici viših razreda osnovne škole podijeliti u različite skupine prema različitim kombinacijama psihostimulansa koje upotrebljavaju. Istraživanje je provedeno na 314 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole. U istraživanju su primijenjeni: Upitnik upotrebe psihoaktivnih tvari, Junior EPQ, mjere ispitne anksioznosti, sociometrijskog statusa, školskog stresa i suočavanja sa stresom. Prikupljeni su i podaci o spolu, dobi, školskom uspjehu i izostancima iz škole. Klaster analiza je pokazala da se ispitanici mogu svrstati u pet skupina: (1) učenike koji uopće ne konzumiraju psihostimulanse, (2) učenike koji konzumiraju samo crnu kavu, (3) učenike koji konzumiraju pivo i vino, (4) učenike koji uz pivo i vino konzumiraju žestoka pića i (5) učenike koji u velikoj mjeri konzumiraju sve psihostimulanse. Ove se grupe razlikuju u dobi, neuroticizmu, ekstraverziji, psihoticizmu, anksioznosti, broju izostanaka na polugodištu, sociometrijskom statusu, stupnju akademskog stresa i strategijama suočavanja sa stresom. Od posebnog je interesa za školske psihologe skupina učenika koji u znatnoj mjeri upotrebljavaju sve psihostimulanse. Oni predstavljaju najmanju, ali zbog svojih karakteristika, posebno rizičnu skupinu. To su najstariji ispitanici s velikim brojem neopravdanih izostanaka, vrlo lošeg školskog uspjeha, najnižeg sociometrijskog statusa i izraženog psihoticizma i ekstraverzije. Na školski stres reagiraju agresivnim i neprimjerenim reakcijama, traženjem socijalne podrške prijatelja i izbjegavanjem socijalne podrške roditelja.

Droga; stres; suočavanje

nije evidentirano

engleski

Students with different patterns of substance use: Personality and coping strategies

nije evidentirano

substance use; coping; stress

nije evidentirano

Podaci o prilogu

32-x.

2004.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psiholog i zajednica. Sažeci radova 12. godišnje konferencije hrvatskih psihologa

Svjetlana Kolić-Vehovec

Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije

Podaci o skupu

12. godišnja konferencije hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica

predavanje

10.11.2004-13.11.2004

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija