Suočavanje s akademskim stresom i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika (CROSBI ID 111963)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brdar, Ingrid ; Lončarić, Darko
hrvatski
Suočavanje s akademskim stresom i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogu li učenici biti klasificirani u grupe ovisno o tome kako provode slobodno vrijeme i ispitati odnos između strategija suočavanja s akademskim stresom i načina provođenja slobodnog vremena. 455 učenika osnovne i srednje škole obgovorilo je na upitnik Strategije suočavanja s neuspjehom u školi i Upitnik o načinu provođenja slobodnog vremena. Primijenjena je klaster analiza kako bi se učenici klasificirali na temelju odgovora u Upitniku o načinu provođenja slobodnog vremena. Dobivena su četiri klastera ispitanika. Prvi klaster obuhvaća učenike koji najviše slobodnog vremena provode u zabavi. To je najstarija skupina koja ima najlošiji školski uspjeh i najniži rezultat na strategiji rješavanja problema. Drugi klaster čine učenici koji svim aktivnostima u slobodnom vremenu posvećuju manje vremena. Tu skupinu čine mlađi učenici boljeg školskog uspjeha. Kada dobiju lošu ocjenu, najmanje traže socijalnu podršku i najmanje se oslanjaju na strategiju zaboravljanja. Treći klaster čine učenici koji najviše slobodnog vremena provode u čitanju knjiga i odlascima u kazališta. Ta skupina obuhvaća starije učenike prosječnog školskog uspjeha, sklonih traženju socijalne podrške od prijatelja i roditelja. Oni također nisu skloni zaboravljanju loše ocjene. Četvrti klaster obuhvaća učenike koji su najmanje skloni socijalno nepoželjnim oblicima zabave, a najviše vremena provode u sportskim aktivnostima. Ta je grupa učenika najmlađa i ima najbolji školski uspjeh, a u svim strategijama suočavanja s akademskim stresom (osim emocionalnih reakcija) ima najviši rezultat.
suočavanje s akademskim stresom; slobodno vrijeme
nije evidentirano
engleski
Coping with academic stress in relation to leisure activities of elementary and high school students
nije evidentirano
coping with academic stress; leisure activities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
13 (6)
2004.
967-988-x
objavljeno
1330-0288