crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 191196

Disertacija

Autor: Stanić, Sanjin
Naslov: Multinacionalna poduzeća - organizacija i utjecaj na gospodarstvo
( Multinacional Companies- Organization And Impact To Economy )
Vrsta: diplomski rad
Fakultet: Ekonomski fakultet Rijeka
Sveučilište: Sveučilište u Rijeci
Mjesto: Rijeka
Datum: 04. 04.
Godina: 2005
Stranica: 73
Mentor: Kaštelan-Mrak, Marija
Ključne riječi: organizacija; multinacionalna poduzeća; utjecaj na gospodarstvo; OMV; Hrvatska
( organization; multinacional companies; impact to economy )
Sažetak:
Multinacionalna poduzeća definiramo kao poduzeća koja imaju velika ulaganja ili vlasništvo nad imovinom koja se nalazi u dvije ili više država. Karakterizira ih da internu razmjenu pretvaraju u međunarodnu i obratno, a alokacija kapitala ima karakter direktnih stranih investicija. Da bi poduzeća započela širiti svoju strukturu na međunarodnom tržištu, moraju biti ispunjeni neki preduvjeti. U formuliranju tih teorija polazište je teorija transakcijskih troškova. Nadovezujući se na nju i proširujući je za čimbenike lokacije i specifičnih organizacijskih prednosti Dunning je formulirao OLI model ekspanzije multinacionalki. FDI se mogu realizirati osnivanjem vlastitih poduzeća u obliku podružnica, ili kupnjom vlasničkih udjela u poduzećima zemlje domaćina. Prilikom realizacije ulaganja, MNP odlučuju za geeenfield investicije ili kupovinu rezidentnog poduzeća. Obično poduzeća sa većim intenzitetom istraživanja i razvoja radije odabiru greenfield investicije, dok velika i diverzificirana poduzeća odabiru akvizicije. Da bi minimizirali rizik, MPV ponekad odabiru ulazak na tržište uz pomoć domaćih partnera stvarajući novo poduzeća u kojem oba imaju udjele. To je i pristup OMV-a prilikom ekspanzije u srednjoj Europi. O utjecaju MNP na zemlje domaćina vode se rasprave pro et contra. Dok neki ističu pozitivno djelovanje FDI-a ne ekonomije domaćina, mnogi kritičari tvrde da postoje i brojni problemi poput konkuriranja lokalnim proizvođačima, odlijevom kapitala repatrijacijom profita, porasta nezaposlenosti, a ponekad i problemi na području kršenja ljudskih i radničkih prava. OMV je najveće austrijsko te srednjeeuropsko industrijsko poduzeće. U proteklih 15 godina, primjenom ekspanzivne strategije, postalo je pravo regionalno srednjeeuropsko multinacionalno poduzeće sa operacijama maloprodaje u 12 zemalja. Do 2008. namjerava proširiti udio u srednjoj Europi sa 12 na 20 % i pozicionirati se kao vodeći brand u maloprodaji goriva te drugih artikala te usluga potrošačima.
Projekt / tema: 0081008
Izvorni jezik: hrv
Znanstvena područja:
Ekonomija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4