Prilog validaciji dva hrvatska instrumenta za mjerenje emocionalne inteligencije (CROSBI ID 115180)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Maslić Seršić, Darja ; Vranić, Andrea ; Tonković, Mirjana
hrvatski
Prilog validaciji dva hrvatska instrumenta za mjerenje emocionalne inteligencije
Cilj rada bio je istražiti neke aspekte dijagnostičke i prediktivne valjanosti dva hrvatska instrumenta za mjerenje emocionalne inteligencije: Testa analize emocija (Kulenović, 2000) i Upitnika emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2000). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 197 studenata četiri fakulteta zagrebačkog sveučilišta: Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Agronomskog fakulteta, Studijskog centra za socijalni rad Pravnog fakulteta i Filozofskog fakulteta (studija psihologije). Rezultati u Testu analize emocija značajno su pozitivno povezani s dva testa rezoniranja. Ukupni rezultati u Upitniku emocionalne kompetentnosti nisu značajno povezani s klasičnim testovima inteligencije, a nije utvrđena niti značajna povezanost s rezultatima u Testu analize emocija. Rezultati nadalje pokazuju značajnu povezanost Testa analize emocija i akademskog uspjeha, čak i kada se parcijalizira utjecaj testova rezoniranja. Sukladno očekivanjima utvrđene su značajne razlike u Testu analize emocija ovisno o fakultetu, pri čemu studenti psihologije i socijalnog rada postižu više rezultate.
emocionalna inteligencija; akademski uspjeh; kognitivne sposobnosti
nije evidentirano
engleski
Toward a validation of two Croatian instruments measuring emotional intelligence
nije evidentirano
emotional intelligence; academic achievement; cognitive abilities
nije evidentirano