Izdavač: Udruga za inicijative u socijalnoj politici
Godina: 2005
Raspon stranica:: 15-43
ISBN: 953-6917-05-X
Ključne riječi: obitelj kao sustav podrške, životni ciklus obitelji, roditeljski odgojni postupci, autoritativni roditelji
( family as support system, family lifecycle, child rearing practices, authoritative parents )
Jedan od najvažnijih zaštitnih činitelja pojedinca od najrazličitijih stresnih događaja je obitelj i obiteljsko funkcioniranje. Kako bi udomiteljska obitelj djetetu trebala pružiti novu priliku za odrastanje u zdravom okruženju, vrlo je važan kvalitetan odabir obitelji udomitelja. Stoga na početku ovog priručnika u trećem poglavlju opisujemo obitelj i obiteljsko funkcioniranje, te razmatramo glavne odrednice zdrave funkcionalne obitelji. Zatim objašnjavamo obiteljski sustav kao sustav podrške, obiteljske snage i vještine, međuljudske odnose koji se razvijaju unutar jedne obitelji te aspekte kvalitetne komunikacije među članovima obitelji. Budući da je dobra kvaliteta bračnog života od velike važnosti za funkcioniranje zdrave obitelji u ovom poglavlju se govori i o bračnom životu i razvojnim fazama braka kao i promjenama u obiteljskom sustavu, odnosno fazama životnog ciklusa jedne obitelji. Nadalje govorimo o važnosti obitelji i šireg društvenog konteksta za dječji razvoj prema ekološkom pristupu dječjem razvoju te roditeljskim odgojnim postupcima. Opisuju se utjecaji roditeljskih stilova ponašanja na dječji razvoj važni za kvalitetnu udomiteljsku skrb. Pri tome se ističe autoritativan stil roditeljskog ponašanja za dječju dobru psihosocijalnu prilagodbu kojoj pridonose topli i osjećajni roditelji odnosno udomitelji, čvrste kontrole ponašanja koji s djecom razgovaraju na emocionalan način o njihovim pozitivnim i negativnim doživljajima. Na kraju ovog poglavlja govorimo o obiteljima s problemima, o uzrocima zbog kojih dolazi do problema u obitelji kao i propisanim mogućim razlozima izdvajanja djeteta iz obitelji s problemima te pružanja skrbi za dijete izvan vlastite obitelji.
Projekt / tema: 0130469, 0194102
Kategorija: Pregledni