Usporedba slušnog i vidnog pamćenja teksta (CROSBI ID 510456)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Dobrić, Arnalda ; Vlašić, Jelena
hrvatski
Usporedba slušnog i vidnog pamćenja teksta
U radu se istražuju dva oblika pamćenja: pamćenje čitanjem i pamćenje slušanjem građe. Informacije koje primamo raspoređene su u vremenu i/ili u prostoru. U zadržavanju informacija koje se primaju vidnim kanalom enkodiranje je dvostruko: vremensko i prostorno. Slušnim se kanalom ponajprije primaju jednostruko, vremenski raspoređene informacije (prostorni se raspored pritom može zanemariti). Istražuje se znači li dvostruko enkodiranje i bolje pamćenje, tj. može li slušanje tu prednost čitanja kompenzirati. U istraživanju su sudjelovale studentice viših godina fonetike. Uspoređivalo se s kolikom su točnošću odgovarale na pitanja o tekstu na materinskom jeziku nakon čitanja teksta u sebi, odnosno nakon slušanja teksta neposredno nakon čitanja/slušanja teksta i nakon tjedan dana. Rezultati su raspravljeni u kontekstu programa kulture govora, tj. rehabilitacije slušanja.
oblici pamćenja; slušanje; čitanje
nije evidentirano
engleski
Comparison of auditory and visual memorizing of the text
nije evidentirano
types of memorizing; listening; reading
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-29.
2004.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vuletić, Branko ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo
953-7067-51-3
Podaci o skupu
poster
09.12.2004-11.12.2004
Zagreb, Hrvatska