crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 215880

Zbornik radova

Autori: Brdar, Ingrid; Rijavec, Majda; Miljković, Dubravka
Naslov: Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta
( Who are happy students: Life goals and psychological well-being of students attending different colleges )
Izvornik: Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja / Kolesarić, Vladimir (ur.). - Osijek : Društvo psihologa Osijek , 2005. 49.
Skup: 13. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Osijek, 12-15. 10. 2005.
Ključne riječi: životni ciljevi; psihološka dobrobit
( life goals; psychological well-being )
Sažetak:
Neka su istraživanja pokazala da su intrinzični životni ciljevi povezani s većom psihološkom dobrobiti, dok ekstrinzični ciljevi ne pridonose većoj dobrobiti (Kasser i Ryan, 2001). Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti kod studentata različitih fakulteta. Sudjelovala su ukupno 502 studenta prve godine Učiteljske akademije i Visoke škole za ekonomiju poduzetništva Vern iz Zagreba i Medicinskog fakulteta iz Rijeke. Primijenjeni su Upitnik životnih ciljeva (Kasser i Ryan, 1996), Skala osnovnih psiholoških potreba (Deci i Ryan, 1997), Skala životnog zadovoljstva (Diener i sur., 1985) i Skala vitalnosti (Ryan i Frederick, 1997). Studenti različitih fakulteta razlikovali su se značajno u gotovo svim pojedinačnim intrinzičnim i ekstrinzičnim ciljevima. Studenti Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta imaju sličnu strukturu životnih ciljeva – veću važnost pridaju intrinzičnim ciljevima, dok su im ekstrinzični ciljevi manje važni. Studenti visoke škole Vern pridaju veću važnost ekstrinzičnim ciljevima nego ostali ispitanici, ali su i njima važniji intrinzični ciljevi u životu. To je bilo za očekivati jer se školuju za poduzetnike koji po definiciji nisu uspješni ako ne zarađuju novac, što za druge dvije profesije nije primarno. Path-analizom je ispitan odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti. Budući da su se ispitanici podijelili u dvije grupe prema strukturi životnih ciljeva, napravljene su dvije analize - zajedno za studente Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta, a odvojeno za studente Verna. Kod studenata Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta samo su intrinzični ciljevi povezani s psihološkom dobrobiti - njihov je pozitivan efekt na psihološku dobrobit i direktan i indirektan, preko psihološke potrebe za odnosima s ljudima. Kod studenata Verna intrinzični ciljevi imaju pozitivan indirektan efekt na psihološku dobrobit, preko psiholoških potreba za autonomijom i odnosima s ljudima, dok ekstrinzični ciljevi imaju samo direktan pozitivan efekt na psihološku dobrobit.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0009024
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4