Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta (CROSBI ID 510938)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Brdar, Ingrid ; Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta // Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja / Kolesarić, Vladimir (ur.). Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2005. str. 49-x

Podaci o odgovornosti

Brdar, Ingrid ; Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka

hrvatski

Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta

Neka su istraživanja pokazala da su intrinzični životni ciljevi povezani s većom psihološkom dobrobiti, dok ekstrinzični ciljevi ne pridonose većoj dobrobiti (Kasser i Ryan, 2001). Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti kod studentata različitih fakulteta. Sudjelovala su ukupno 502 studenta prve godine Učiteljske akademije i Visoke škole za ekonomiju poduzetništva Vern iz Zagreba i Medicinskog fakulteta iz Rijeke. Primijenjeni su Upitnik životnih ciljeva (Kasser i Ryan, 1996), Skala osnovnih psiholoških potreba (Deci i Ryan, 1997), Skala životnog zadovoljstva (Diener i sur., 1985) i Skala vitalnosti (Ryan i Frederick, 1997). Studenti različitih fakulteta razlikovali su se značajno u gotovo svim pojedinačnim intrinzičnim i ekstrinzičnim ciljevima. Studenti Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta imaju sličnu strukturu životnih ciljeva – veću važnost pridaju intrinzičnim ciljevima, dok su im ekstrinzični ciljevi manje važni. Studenti visoke škole Vern pridaju veću važnost ekstrinzičnim ciljevima nego ostali ispitanici, ali su i njima važniji intrinzični ciljevi u životu. To je bilo za očekivati jer se školuju za poduzetnike koji po definiciji nisu uspješni ako ne zarađuju novac, što za druge dvije profesije nije primarno. Path-analizom je ispitan odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti. Budući da su se ispitanici podijelili u dvije grupe prema strukturi životnih ciljeva, napravljene su dvije analize - zajedno za studente Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta, a odvojeno za studente Verna. Kod studenata Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta samo su intrinzični ciljevi povezani s psihološkom dobrobiti - njihov je pozitivan efekt na psihološku dobrobit i direktan i indirektan, preko psihološke potrebe za odnosima s ljudima. Kod studenata Verna intrinzični ciljevi imaju pozitivan indirektan efekt na psihološku dobrobit, preko psiholoških potreba za autonomijom i odnosima s ljudima, dok ekstrinzični ciljevi imaju samo direktan pozitivan efekt na psihološku dobrobit.

životni ciljevi; psihološka dobrobit

nije evidentirano

engleski

Who are happy students: Life goals and psychological well-being of students attending different colleges

nije evidentirano

life goals; psychological well-being

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja

Kolesarić, Vladimir

Osijek: Društvo psihologa Osijek

Podaci o skupu

13. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

01.01.2005-01.01.2005

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija