Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta (CROSBI ID 510938)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Brdar, Ingrid ; Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka
hrvatski
Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta
Neka su istraživanja pokazala da su intrinzični životni ciljevi povezani s većom psihološkom dobrobiti, dok ekstrinzični ciljevi ne pridonose većoj dobrobiti (Kasser i Ryan, 2001). Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti kod studentata različitih fakulteta. Sudjelovala su ukupno 502 studenta prve godine Učiteljske akademije i Visoke škole za ekonomiju poduzetništva Vern iz Zagreba i Medicinskog fakulteta iz Rijeke. Primijenjeni su Upitnik životnih ciljeva (Kasser i Ryan, 1996), Skala osnovnih psiholoških potreba (Deci i Ryan, 1997), Skala životnog zadovoljstva (Diener i sur., 1985) i Skala vitalnosti (Ryan i Frederick, 1997). Studenti različitih fakulteta razlikovali su se značajno u gotovo svim pojedinačnim intrinzičnim i ekstrinzičnim ciljevima. Studenti Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta imaju sličnu strukturu životnih ciljeva – veću važnost pridaju intrinzičnim ciljevima, dok su im ekstrinzični ciljevi manje važni. Studenti visoke škole Vern pridaju veću važnost ekstrinzičnim ciljevima nego ostali ispitanici, ali su i njima važniji intrinzični ciljevi u životu. To je bilo za očekivati jer se školuju za poduzetnike koji po definiciji nisu uspješni ako ne zarađuju novac, što za druge dvije profesije nije primarno. Path-analizom je ispitan odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti. Budući da su se ispitanici podijelili u dvije grupe prema strukturi životnih ciljeva, napravljene su dvije analize - zajedno za studente Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta, a odvojeno za studente Verna. Kod studenata Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta samo su intrinzični ciljevi povezani s psihološkom dobrobiti - njihov je pozitivan efekt na psihološku dobrobit i direktan i indirektan, preko psihološke potrebe za odnosima s ljudima. Kod studenata Verna intrinzični ciljevi imaju pozitivan indirektan efekt na psihološku dobrobit, preko psiholoških potreba za autonomijom i odnosima s ljudima, dok ekstrinzični ciljevi imaju samo direktan pozitivan efekt na psihološku dobrobit.
životni ciljevi; psihološka dobrobit
nije evidentirano
engleski
Who are happy students: Life goals and psychological well-being of students attending different colleges
nije evidentirano
life goals; psychological well-being
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-x.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja
Kolesarić, Vladimir
Osijek: Društvo psihologa Osijek
Podaci o skupu
13. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
01.01.2005-01.01.2005
Osijek, Hrvatska