crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 216578

Zbornik radova

Autori: Vlahović-Štetić, Vesna; Rovan, Daria; Arambašić, Lidija
Naslov: Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti
( Students' achievement in mathematics - contribution of attitudes and math anxiety )
Izvornik: XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja (ur.). - Zagreb : Naklada Slap , 2003. 75.
Skup: XVI. Dani Ramira Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11-13.12. 2003.
Ključne riječi: stavovi prema matematici; matematička anksioznost
( attitudes toward math; math anxiety )
Sažetak:
Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo da su u podlozi rezultata djevojčica i dječaka različiti modeli roditeljskog utjecaja. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati međusobne odnose stavova djece i njihovih majki prema matematici, dječjeg uspjeha u matematici i njihove matematičke anksioznosti. Posebno konstruiranim skalama stavova i matematičke anksioznosti ispitano je 125 učenika viših razreda osnovne škole, prikupljene su njihove školske ocjene iz matematike, te skalom stavova prema matematici ispitane njihove majke. U skladu s postavljenim modelom provedene su regresijske analize za cijeli uzorak i posebno za učenice i učenike. Na ukupnom uzorku pokazano je da je stav majke značajan prediktor ocjena i stavova učenika, a stav učenika je značajan prediktor matematičke anksioznosti. Kod dječaka značajnim se pokazao samo stav prema matematici za predikciju anksioznosti. Kod djevojčica stavovi majke su značajni za predikciju ocjena i stavova učenica prema matematici, stavovi učenica predviđaju anksioznost, a ona je ujedno prediktor ocjene. Na temelju dobivenih rezultata može se pretpostaviti model odnosa ispitanih varijabli, ali i zaključivati koje varijable djeluju na dječji uradak u matematici (prvenstveno uradak djevojčica) te u skladu s tim razviti odgovarajuće stručne intervencije.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0130413
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4