Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti (CROSBI ID 511077)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria ; Arambašić, Lidija Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti // XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja (ur.). Zagreb: Naklada Slap, 2003. str. 75-x

Podaci o odgovornosti

Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria ; Arambašić, Lidija

hrvatski

Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti

Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo da su u podlozi rezultata djevojčica i dječaka različiti modeli roditeljskog utjecaja. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati međusobne odnose stavova djece i njihovih majki prema matematici, dječjeg uspjeha u matematici i njihove matematičke anksioznosti. Posebno konstruiranim skalama stavova i matematičke anksioznosti ispitano je 125 učenika viših razreda osnovne škole, prikupljene su njihove školske ocjene iz matematike, te skalom stavova prema matematici ispitane njihove majke. U skladu s postavljenim modelom provedene su regresijske analize za cijeli uzorak i posebno za učenice i učenike. Na ukupnom uzorku pokazano je da je stav majke značajan prediktor ocjena i stavova učenika, a stav učenika je značajan prediktor matematičke anksioznosti. Kod dječaka značajnim se pokazao samo stav prema matematici za predikciju anksioznosti. Kod djevojčica stavovi majke su značajni za predikciju ocjena i stavova učenica prema matematici, stavovi učenica predviđaju anksioznost, a ona je ujedno prediktor ocjene. Na temelju dobivenih rezultata može se pretpostaviti model odnosa ispitanih varijabli, ali i zaključivati koje varijable djeluju na dječji uradak u matematici (prvenstveno uradak djevojčica) te u skladu s tim razviti odgovarajuće stručne intervencije.

stavovi prema matematici; matematička anksioznost

nije evidentirano

engleski

Students' achievement in mathematics - contribution of attitudes and math anxiety

nije evidentirano

attitudes toward math; math anxiety

nije evidentirano

Podaci o prilogu

75-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVI. Dani Ramira Bujasa

Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja

Zagreb: Naklada Slap

Podaci o skupu

XVI Dani Ramira Bujasa

predavanje

11.12.2003-13.12.2003

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija