crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 217207

Zbornik radova

Autori: Raboteg-Šarić, Zora; Maričić, Jelena
Naslov: Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi u odnosu na (ne)prihvaćenost u skupini vršnjaka
( Preschool children's prosocial and aggressive behaviour in relation to peer acceptance )
Izvornik: Sažeci radova / Kolesarić, Vladimir (ur.). - Osijek : Društvo psihologa Osijek , 2005. 69.
Skup: Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 12.-15.10.2005.
Ključne riječi: prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; predškolska djeca; odnosi s vršnjacima
( prosocial behaviour; aggressive behaviour; preschool children; peer relations )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je utvrditi na koji je način položaj djece u skupini vršnjaka predškolske dobi povezan s njihovim socijalnim ponašanjem i sociodemografskim obilježjima obitelji. U istraživanju su sudjelovala djeca prosječne dobi šest godina (N=292) koja pohađaju starije vrtićke i predškolske skupine dvaju zagrebačkih vrtića. Za mjerenje dječjeg sociometrijskog statusa primijenjen je Asherov postupak (Asher, 1979) pri čemu djeca na grafičkim skalama izražavaju svoje sviđanje/nesviđanje u odnosu na svako drugo dijete u grupi, a dječje prosocijalno i agresivno ponašanje procjenjivale su odgajateljice na PROS/AG skali (Žužul i Vlahović-Štetić, 1992). Prikupljeni su također i podaci o strukturi dječje obitelji, obrazovanju i zaposlenosti roditelja, dobi i spolu djece te o dužini pohađanja vrtića. Rezultati su pokazali da je dječje prosocijalno ponašanje statistički značajno povezano s višim sociometrijskim statusom, tj. prihvaćenošću u skupini vršnjaka, dok niži sociometrijski status imaju djeca koja se agresivno ponašaju. Od sociodemografskih varijabli jedino su veća naobrazba oca i zaposlenost majke povezane s višim sociometrijskog statusom. Uz to, djeca koja duže pohađaju vrtić imaju viši sociometrijski status, izraženije prosocijalno ponašanje i sklonija su pozitivnom procjenjivanju drugih. Rezultati općenito ukazuju na važnost poticanja razvoja pozitivnih oblika dječjeg ponašanja za prihvaćenost u skupini vršnjaka u predškolskoj dobi.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0194103, 0194102
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4