crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 217879

Časopis

Autori: Keresteš, Gordana
Naslov: Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve
( Teachers' attitudes toward children's aggressive behavior: The effects of type of aggression, gender of aggressor, and gender of victim )
Izvornik: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 13 (2004), 6; 1055-1079
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: dječja agresivnost; percepcija i stavovi nastavnika; indirektna agresija; direktna agresija; spol agresora; spol žrtve; edukacija nastavnika; preventivne i intervencijske mjere
( children's aggression; teachers' attitudes and perceptions; indirect aggression; direct aggression; gender of aggressor; gender of victim; teachers' education; preventive and intervention programmes )
Sažetak:
Stavovi i vjerovanja koje nastavnici imaju o dječjem agresivnom ponašanju važan su, ali nedovoljno istražen, činitelj razvoja dječje agresivnosti i uspješnosti programa namijenjenih prevenciji i smanjivanju dječje agresivnosti. U ovom su radu u uzorku nastavnica razredne nastave analizirani njihovi stavovi prema dječjoj agresivnosti, odnosno njihove procjene ozbiljnosti različitih oblika dječjeg agresivnog ponašanja, stupnja povrijeđenosti žrtve takva ponašanja te spremnosti na intervenciju kad su bile svjedoci dječje agresivnosti. Ispitano je ovise li ove tri mjere nastavničkih stavova o vrsti agresivnog ponašanja, spolu agresora i spolu žrtve. Utvrđen je i stupanj povezanosti između tri ispitivane komponente stavova i razmotrene su razlike u vjerojatnosti primjene različitih vrsta intervencija s obzirom na vrstu dječje agresivnosti. Rezultati su pokazali da direktna agresivna ponašanja – i fizička i verbalna – nastavnice procjenjuju ozbiljnijima, odnosno « ; ; agresivnijima» ; ; od indirektnih agresivnih ponašanja. Nastavnice također smatraju kako su žrtve direktnih agresivnih ponašanja u većoj mjeri povrijeđene od žrtava indirektnih oblika agresivnosti i u tom su slučaju spremnije intervenirati. Spol agresora i žrtve nije utjecao na procjene nastavnica, kao ni njihova interakcija s vrstom agresivnoga ponašanja. Agresivna ponašanja koja nastavnice smatraju ozbiljnijima istodobno procjenjuju i štetnijima za žrtvu te su kod takvih oblika ponašanja i spremnije intervenirati. K tome, većinu razmatranih intervencijskih mjera nastavnice su spremnije poduzeti kod direktnih nego kod indirektnih oblika agresije.
Projekt / tema: 0130469
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4