Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve (CROSBI ID 117760)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Keresteš, Gordana Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 13 (2004), 6; 1055-1079-x

Podaci o odgovornosti

Keresteš, Gordana

hrvatski

Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve

Stavovi i vjerovanja koje nastavnici imaju o dječjem agresivnom ponašanju važan su, ali nedovoljno istražen, činitelj razvoja dječje agresivnosti i uspješnosti programa namijenjenih prevenciji i smanjivanju dječje agresivnosti. U ovom su radu u uzorku nastavnica razredne nastave analizirani njihovi stavovi prema dječjoj agresivnosti, odnosno njihove procjene ozbiljnosti različitih oblika dječjeg agresivnog ponašanja, stupnja povrijeđenosti žrtve takva ponašanja te spremnosti na intervenciju kad su bile svjedoci dječje agresivnosti. Ispitano je ovise li ove tri mjere nastavničkih stavova o vrsti agresivnog ponašanja, spolu agresora i spolu žrtve. Utvrđen je i stupanj povezanosti između tri ispitivane komponente stavova i razmotrene su razlike u vjerojatnosti primjene različitih vrsta intervencija s obzirom na vrstu dječje agresivnosti. Rezultati su pokazali da direktna agresivna ponašanja – i fizička i verbalna – nastavnice procjenjuju ozbiljnijima, odnosno &laquo ; ; agresivnijima&raquo ; ; od indirektnih agresivnih ponašanja. Nastavnice također smatraju kako su žrtve direktnih agresivnih ponašanja u većoj mjeri povrijeđene od žrtava indirektnih oblika agresivnosti i u tom su slučaju spremnije intervenirati. Spol agresora i žrtve nije utjecao na procjene nastavnica, kao ni njihova interakcija s vrstom agresivnoga ponašanja. Agresivna ponašanja koja nastavnice smatraju ozbiljnijima istodobno procjenjuju i štetnijima za žrtvu te su kod takvih oblika ponašanja i spremnije intervenirati. K tome, većinu razmatranih intervencijskih mjera nastavnice su spremnije poduzeti kod direktnih nego kod indirektnih oblika agresije.

dječja agresivnost; percepcija i stavovi nastavnika; indirektna agresija; direktna agresija; spol agresora; spol žrtve; edukacija nastavnika; preventivne i intervencijske mjere

nije evidentirano

engleski

Teachers' attitudes toward children's aggressive behavior: The effects of type of aggression, gender of aggressor, and gender of victim

nije evidentirano

children's aggression; teachers' attitudes and perceptions; indirect aggression; direct aggression; gender of aggressor; gender of victim; teachers' education; preventive and intervention programmes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (6)

2004.

1055-1079-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost