crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 221546

Časopis

Autori: Rupčić, Ivana; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Naslov: Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca
( Goal orientation, self-handicapping and self-efficacy of high-school students )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 13 (2004), 13; 105-117
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: ciljna orijentacija; samohendikepiranje; samoefikasnost
( goal orientation; self-handicapping; self-efficacy )
Sažetak:
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati postoji li razlika između dvije vrste orjentacije na izvedbu, tj. orjentacije na izvedbu i orjentacije na izbjegavanje izvedbe, te utvrditi jesu li i na koji način orijentacija na izvedbu i orijentacija na učenje povezani sa samoefikasnošću kao pozitivnim obrazovnim ishodom, samohendikepiranjem kao negativnim obrazovnim ishodom, te školskim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 400 učenika triju srednjih škola iz Zadra: gimnazije, medicinske i pomorske škole. Iz Skale uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000) korištena je revidirana verzija Skale učeničkih ciljnih orijentacija i dvije podljestvice iz Skale ponašanja, vjerovanja i stavova povezanih sa školom i to Akademska samoefikasnost i Akademsko samohendikepiranje. Faktorska analiza skale pokazala je da se ne mogu razlikovati dvije vrste orjentacije na izvedbu. Orijentacija na znanje i orijentacija na izvedbu u blagoj su korelaciji kod učenika u sve tri škole. Orijentacija na znanje povezana je sa samoefikasnošću u sve tri škole, a sa školskim uspjehom na uzorcima gimnazijalaca i učenika medicinske škole. Orijentacija na izvedbu također je povezana sa samoefikasnošću na sva tri uzorka, ali je na uzorcima gimnazijalaca i pomorske škole povezana i sa samohendikepiranjem. Kod gimnazijalaca sve su varijable bile značajno povezane sa školskim uspjehom, a kao značajani samostalni prediktori školskog uspjeha izdvojili su se orijentacija na znanje i samoefikasnost.
Projekt / tema: 0009021
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4