Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca (CROSBI ID 118255)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Rupčić, Ivana ; Kolić-Vehovec, Svjetlana Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca // Psihologijske teme, 13 (2004), 13; 105-117-x

Podaci o odgovornosti

Rupčić, Ivana ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

hrvatski

Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati postoji li razlika između dvije vrste orjentacije na izvedbu, tj. orjentacije na izvedbu i orjentacije na izbjegavanje izvedbe, te utvrditi jesu li i na koji način orijentacija na izvedbu i orijentacija na učenje povezani sa samoefikasnošću kao pozitivnim obrazovnim ishodom, samohendikepiranjem kao negativnim obrazovnim ishodom, te školskim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 400 učenika triju srednjih škola iz Zadra: gimnazije, medicinske i pomorske škole. Iz Skale uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000) korištena je revidirana verzija Skale učeničkih ciljnih orijentacija i dvije podljestvice iz Skale ponašanja, vjerovanja i stavova povezanih sa školom i to Akademska samoefikasnost i Akademsko samohendikepiranje. Faktorska analiza skale pokazala je da se ne mogu razlikovati dvije vrste orjentacije na izvedbu. Orijentacija na znanje i orijentacija na izvedbu u blagoj su korelaciji kod učenika u sve tri škole. Orijentacija na znanje povezana je sa samoefikasnošću u sve tri škole, a sa školskim uspjehom na uzorcima gimnazijalaca i učenika medicinske škole. Orijentacija na izvedbu također je povezana sa samoefikasnošću na sva tri uzorka, ali je na uzorcima gimnazijalaca i pomorske škole povezana i sa samohendikepiranjem. Kod gimnazijalaca sve su varijable bile značajno povezane sa školskim uspjehom, a kao značajani samostalni prediktori školskog uspjeha izdvojili su se orijentacija na znanje i samoefikasnost.

ciljna orijentacija; samohendikepiranje; samoefikasnost

nije evidentirano

engleski

Goal orientation, self-handicapping and self-efficacy of high-school students

nije evidentirano

goal orientation; self-handicapping; self-efficacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (13)

2004.

105-117-x

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija