Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca (CROSBI ID 118255)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rupčić, Ivana ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati postoji li razlika između dvije vrste orjentacije na izvedbu, tj. orjentacije na izvedbu i orjentacije na izbjegavanje izvedbe, te utvrditi jesu li i na koji način orijentacija na izvedbu i orijentacija na učenje povezani sa samoefikasnošću kao pozitivnim obrazovnim ishodom, samohendikepiranjem kao negativnim obrazovnim ishodom, te školskim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 400 učenika triju srednjih škola iz Zadra: gimnazije, medicinske i pomorske škole. Iz Skale uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000) korištena je revidirana verzija Skale učeničkih ciljnih orijentacija i dvije podljestvice iz Skale ponašanja, vjerovanja i stavova povezanih sa školom i to Akademska samoefikasnost i Akademsko samohendikepiranje. Faktorska analiza skale pokazala je da se ne mogu razlikovati dvije vrste orjentacije na izvedbu. Orijentacija na znanje i orijentacija na izvedbu u blagoj su korelaciji kod učenika u sve tri škole. Orijentacija na znanje povezana je sa samoefikasnošću u sve tri škole, a sa školskim uspjehom na uzorcima gimnazijalaca i učenika medicinske škole. Orijentacija na izvedbu također je povezana sa samoefikasnošću na sva tri uzorka, ali je na uzorcima gimnazijalaca i pomorske škole povezana i sa samohendikepiranjem. Kod gimnazijalaca sve su varijable bile značajno povezane sa školskim uspjehom, a kao značajani samostalni prediktori školskog uspjeha izdvojili su se orijentacija na znanje i samoefikasnost.
ciljna orijentacija; samohendikepiranje; samoefikasnost
nije evidentirano
engleski
Goal orientation, self-handicapping and self-efficacy of high-school students
nije evidentirano
goal orientation; self-handicapping; self-efficacy
nije evidentirano