crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 221640

Časopis

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Bajšanski, Igor
Naslov: Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju
( Age and gender differences in some aspects of metacognition and reading comprehension )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 15 (2006), 6; 1005-1027
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: metakognicija; nadgledanje razumijevanja; strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju
( metacognition; comprehension monitoring; reading strategies; reading comprehension )
Sažetak:
Cilj je ovog rada bio ispitati dobne i spolne razlike u nadgledanju razumijevanja, percipiranoj upotrebi strategija čitanja i razumijevanju pročitanog, te u njihovoj međusobnoj povezanosti. Istraživanje je provedeno na učenicima petog i osmog razreda osnovne škole, te učenicima trećeg razreda srednje škole. Uz ispitivanje razumijevanja pri čitanju, primijenjene su dvije mjere nadgledanja razumijevanja tijekom čitanja, te Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001b) kao mjera samoprocjene upotrebe strategija tijekom čitanja. I razumijevanje pročitanog i nadgledanje razumijevanja pokazuju sustavan porast s dobi. Kod zadatka razumijevanja teksta učenice postižu bolje rezultate od učenika u sve tri dobne skupine, dok kod zadataka nadgledanja učenice postižu bolje rezultate od učenika u petom i osmom razredu, a u trećem razredu srednje škole nema razlike. Percipirana upotreba strategija čitanja pokazuje pad između petog i osmog razreda osnovne škole, što se pripisuje neadekvatnoj sposobnosti samoprocjene i primjene strategija čitanja učenika petih razreda. Kod učenika petih i osmih razreda obje mjere nadgledanja razumijevanja bile su značajni prediktori razumijevanja, dok je kod učenika trećih razreda srednje škole značajan prediktor i samoprocjena upotrebe strategija čitanja.
Projekt / tema: 0009021
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4