crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 221941

Zbornik radova

Autori: Tkalčić Mladenka; Smojver-Ažić Sanja
Naslov: Srednja škola iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja
( High school from the perspective of teachers, students and parents )
Izvornik: 12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec Svjetlana (ur.). - Opatija : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije , 2004. 47.
Skup: 12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 10. -13. studeni 2004.
Ključne riječi: samovrednovanje; srednja škola
( school self-evaluation; high school )
Sažetak:
U projekt samovrednovanja u funkciji unaprjeđivanja kvalitete škola uključile su se tri srednje škole s riječkog područja: gimnazija, stručna škola i trogodišnja strukovna škola. S ciljem ispitivanja zastupljenosti indikatora kvalitete u pojedinoj školi primijenjeni su upitnici za učenike, nastavnike i roditelje. Upitnike je ispunio 1321 učenik, 127 nastavnika i 713 roditelja. Rezultati su prikazani kroz postotak učenika, nastavnika i roditelja koji uočavaju zastupljenost određenog indikatora u njihovoj školi, zasebno za svaku školu. Uspoređene su procjene nastavnika, učenika i roditelja. Učeničke procjene upućuju na nedostatnu zastupljenost indikatora u realizaciji nastave, nepostojanje jasnih kriterija za ocjenjivanje te prisutan strah od škole. Većina nastavnika smatra da su u njihovoj školi zastupljeni ispitivani indikatori kvalitete. U manjoj se mjeri to odnosi na primjerenost i mogućnost mijenjanja postojećih planova i programa, a nastavnici procjenjuju nedovoljnom zastupljenost individualizirane nastave i smatraju da su pravila ponašanja i ocjenjivanja nejasna. Većina roditelja procjenjuje da su u radu škole zastupljeni ispitivani indikatori kvalitete, premda za neke indikatore preko 30% roditelja nema informacija. Općenito, učenici ističu manju zastupljenost promatranih indikatora kvalitete u odnosu na nastavnike i roditelje, dok su procjene nastavnika i roditelja sličnije. Na temelju rezultata ispitivanja te procjene mogućnosti uvođenja promjena unutar same škole, svaka je škola odredila prioritetne ciljeve usmjerene poboljšanju rada. Zajedničko ispitanim školama je isticanje potrebe poboljšanja uzajamne komunikacije učenika i nastavnika, većeg uključivanja roditelja u rad škole, vrednovanja kvalitete rada svakog pojedinog nastavnika te razvoja vještina podučavanja s ciljem osuvremenjivanja nastave i većeg uključivanja učenika u nastavni proces.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0100502, 0100999
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4