Autori: Živković, Ilija; Bagić, Dragan
Naslov: Prisutnost nacionalno-autoritarnih političkih orijentacija u dijelu zagrebačke studentske populacije
( The Presence of National-Authoritarian Political Orientations in Part of the Zagreb Student Population )
Izvornik: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 11 (2002), 4-5; 785-804
Ključne riječi: autoritarnost ; nacionalizam ; adolescenti ; studenti
( authoritarian ; nationalism ; adolescents ; students )
Rad je prezentacija empirijskog istraživanja prisutnosti nacionalno-autoritarnih političkih orijentacija na uzorku studenata Sveučilišta u Zagrebu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 642 studenta prve i druge godine 6 fakulteta. Za mjerenje nacionalno-autoritarne političke orijentacije korištena je modificirana Noack i sur. (1995.) Skala koja se sastojala od pet tvrdnji. Faktorskom analiza je pokazala da tvrdnje mjere isti predmet mjerenja, jer je njihovom faktorizacijom ekstrahirana samo jedna značajna komponenta s pouzdanošću mjerenom Crombahovim alfa koeficijentom od 0, 63. Polazna hipoteza kojom se rad bavi jest teza da kasniji adolescenti na kojima je istraživanje provedeno ne pokazuju veće sklonosti ka nacionalno-autoritarnim političkim orijentacijama u odnosu na vršnjake u razvijenim zemljama. Uz ovu testirane su i hipoteze o utjecaju socijalizacijskih elemenata, kao što su: obiteljska atmosfera, naobrazba roditelja, mjesto rođenja ispitanika, uloga vjere u životu, te fakultetsko usmjerenje na sklonost nacionalno-autoritarnom političkom konceptu. Nalazi istraživanja potvrđuju polaznu hipotezu istraživanja. Rezultati također pokazuju da obiteljska atmosfera i naobrazba roditelja nisu prediktivni za sklonost ispitanika mjerenom političkom konceptu. Mjesto rođenja adolescenata, stupanj njihove religioznosti i fakultetsko usmjerenje pokazuju eksplikativnu vrijednost kod analize sklonosti ovoj političkoj orijentaciji.
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)