( Neuroendoscopy in pediatric neurosurgery )
Izvornik: Knjiga sažetaka, Drugi Hrvatski kongres dječje kirurgijeDubrovnik :
Skup: Drugi Hrvatski kongres dječje kirurgije
Mjesto i datum: Dubrovnik, Hrvatska, 23-27 rujna 1998.
Ključne riječi: Neuroendoskopija; hidrocefalus; dječja neurokirurgija
( Neuroendoscopy; hydrocephalus; pediatric neurosurgery )
Analizirano je trideset i petoro djece i adolescenata operiranih neuroendoskopski u periodu od 1996. do 1998. godine u Klinici za neurokirurgiju Medicinskog fakulteta u Zagrebu. Najčešća indikacija za neurokirurške operacije bili su poremećaji likvorskih komunikacija: jedno dijete sa hidrocefalusom u više odjeljaka, osmero djece i adolescenata sa arahnoidnim cistama, jedno dijete sa izoliranim lateralnim ventrikulom, jedanaestero djece i adolescenata sa stenozom akvedukta. U preostalih četrnaestoro djece i adolescenata neuroendoskopija je korištena za anatomsku inspekciju tijekom mikrokirurških operacija: endoskopski potpomognuta mikroneurokirurgija. U grupi nekomunicirajućih hidrocefalusa zbog stenoze akvedukta izvršena je ventrikulocisternostomija treće klijetke. Intraventrikularne anatomske strukture važne za endoskopsku orijentaciju bile su: interventrikularni otvor, koroidni pleksus, septalna i talamostrijatalna vena, mamilarna tijela, prozirno dno treće klijetke i infundibularni recesus. Za fenestraciju je korištena monopolarna elektrokoagulacija, a za dilataciju balon kateter u obliku broja osam. Svi ventrikulocisternostomirani bolesnici, osim jednog, ostali su neovisni o sistemu za drenažu likvora. U grupi bolesnika sa arahnoidalnim cistama provedena je endoskopska fenestracija. U šestoro bolesnika fenestracijom je postignuta zadovoljavajuća kontrola, dok je u preostalih dvoje nakon fenestracije bila potrebna drenažna operacija. U grupi bolesnika sa endoskopski potpomognutom mikroneurokirurgijom bilo je šest intraventrikularnih tumora, četiri tumora u pinealnom području i četiri manja duboko periventrikularno smještena kavernoma. U grupi kavernoma endoskopski i mikrokirurški pristup bili su potpomognuti CT vođenom stereotaksijom. Neuroendoskopija je sigurna i djelotvorna tehnika u kirurškom repertoaru dječjeg neurokirurga. Glavna prednost je minimaliziranje kirurške traume pri uklanjanju duboko smještenih cerebralnih i intraventrikularnih lezija. U području liječenja hidrocefalusa, arahnoidalnih cista i drugih poremećaja u dinamici likvora najveća je korist neuroendoskopije u eliminiranju potrebe za ugradnjom sustava za drenažu likvora.
Projekt / tema: 108721
Izvorni jezik: eng
Kategorija: Ostalo