Samoprocjena informatičkih vještina, znanja i važnosti pojmova iz medicinske informatike u studenata treće godine studija medicine u Hrvatskoj (CROSBI ID 514057)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Tabako, Toni ; Zombori, Dejvid ; Vražić, Hrvoje ; Ljubičić, Đivo ; Brumini, Gordana ; Bilić-Zulle, Lidija
hrvatski
Samoprocjena informatičkih vještina, znanja i važnosti pojmova iz medicinske informatike u studenata treće godine studija medicine u Hrvatskoj
CILJ: Utvrditi koliko studenti medicine u Hrvatskoj sami procijenjuju svoju vještinu uporabe računala, poznavanje informatičkih pojmova te koliku važnost pridodaju informatičkih pojmovima u medicini s obzirom na pohađanje kolegija iz Medicinske informatike (MI), mjesto studiranja, posjedovanje računala, iskazano zadovoljstvo dosadašnjim informatičkim obrazovanjem te pridavanje važnosti komunikaciji elektronskom poštom. ISPITANICI I POSTUPCI: Istraživanjem je obuhvaćeno 395 studenata treće godine studija medicine sva četiri Medicinska fakulteta u Hrvatskoj. Studenti medicine samoprocjenili su svoje vještine rada na računalu, informatičko znanje te važnost pojedinih pojmova u medicinskoj praksi s pomoću Lickertove ljestvice s pet stupnjeva. REZULTATI: Prosječna ocjena samoprocjene vještina jest 3, 39, znanja 2, 69 i važnosti informatičkih pojmova 3, 79. Ne postoji razlika u samoprocjeni vještina, poznavanja informatičkih pojmova i prepoznavanje važnosti informatike u medicini s obzirom na odslušanost kolegija medicinske informatike. Muškarci procjenjuju svoju razinu vještine upotrebe računala (p<0, 001) i razinu znanja (p<0, 001) o informatičkim pojmovima značajno višom nego žene. Ispitanici koji smatraju da komuniciranje elektroničkom poštom po važnosti izjednačeno s ostalim oblicima komuniciranja pridaju znatno veću važnost informatičkim tehnologijama u medicinskoj praksi (p<0, 001). ZAKLJUČAK: Studenti medicine svoje vještine procjenjuju višima od znanja, dok je svjesnost o važnosti informatičkih pojmova u medicina visoka je i neovisna od vještina i znanja. U nastavi medicinske informatike važno je naglasak staviti na stjecanje znanja.
studenti medicine; medicinska edukacija; medicinska informatika; medicinski fakultet
nije evidentirano
engleski
Self-evaluation of informatics skills, knowledge and medical informatics concepts in third year medical students in Croatia
nije evidentirano
students of medicine; medical education; medical informatics; medical university
nije evidentirano
Podaci o prilogu
17-22-x.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Medicinska Informatika 2005
Kern, Josipa ; Hercigonja-Szekeres, Mira
Zagreb: Hrvatsko društvo za medicinsku informatiku
Podaci o skupu
7. Simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku
predavanje
21.10.2005-21.10.2005
Rijeka, Hrvatska