KORELATI PRILAGODBE STUDIJU TIJEKOM PRVE GODINE (CROSBI ID 82605)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lacković-Grgin, Katica ; Sorić, Izabela
hrvatski
KORELATI PRILAGODBE STUDIJU TIJEKOM PRVE GODINE
Na uzorku studenata Filozofskog fakulteta u Zadru izvršena su dva ispitivanja: na početku studija i nakon godinu dana studiranja. Cilj istraživanja bio je provjeriti da li su stilovi suočavanja mjereni CISS upitnikom Endlera i Parkera stabilne dispozicije te kakva je njihova povezanost s indikatorima pozitivne i negativne prilagodbe studiju te s ranije identificiranim osobnim i okolinskim prediktorima prilagodbe. Rezultati su potvrdili stabilnost tri stila suočavanja: suočavanja usmjerenog na problem, suočavanja usmjerenog na emocije i suočavanja izbjegavanjem. Pri tome najstabilnije je suočavanje usmjereno na emocije. Pokazalo se da niti jedan stil suočavanja nije povezan s indikatorom pozitivne prilagodbe studiju tj. sa zadovoljstvom uspjehom na prvoj godini. Indikator negativne prilagodbe tj. procjena stresnosti prve godine povezan je negativno sa suočavanjem usmjerenim na problem i pozitivno sa suočavanjem usmjerenim na emocije. Samopoštovanje je povezano i s pozitivnom i s negativnom prilagodbom studiju kao i sa stilovima suočavanja usmjerenih na problem i na emocije. Priroda te povezanosti indicira na moderatorsku ulogu samopoštovanja.
Suočavanje; stres; prilagodba; samopoštovanje
nije evidentirano
engleski
CORRELATES OF ADJUSTMENT TO THE UNIVERSITY AMONGST FIRST-YEAR STUDENTS
nije evidentirano
Coping; stress; adjustment; self-esteem
nije evidentirano
Podaci o izdanju
6 (4-5)
1997.
461-475-x
objavljeno
1330-0288