crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 232529

Časopis

Autori: Matešić, Krunoslav
Naslov: Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole
( Intelligence and school success - Gender differences in final primary school grades )
Izvornik: Metodika (1332-7879) 8 (2004), 1; 23-31
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: inteligencija; školski uspjeh; spolne razlike; dokimologija; Test D-48
( intelligence; school success; gender differences; docimology; D-48 test )
Sažetak:
U pet osnovnih škola u RH testirano je he Testom D-48 ukupno 500 ispitanika, od čega 254 učenika i 246 učenica sedmih i osmih razreda, starih 13. i 14. godina. Test D-48 je nevewrbalni test za ispitivanje opće inteligencije, snažno saturiran g-faktorom. Nisu dobivene statistički značajne razlike u intelektualnoj uspješnosti s obzirom na dob, ali su dobivene razlike s obzirom na spol sudionika mjerenja. Učenice su u prosjkeu postizale bolje rezultate u odnosu na dječake iste dobi. Analza povezanosti između inteligencije i završnih školskih ocjena pokazala je da su ocjene u većoj mjeri usklađene s intelektualnim kapacitetima učenica nego učenika. Radei li se o pokušajima discipliniranja dječaka davanjem nižih ocjena ili su neki drugi čimbenici doveli do ovih rezultata, bit će potrebne dodatne analize. U dodatku su navedene norme za Test D-48 za obrađenu dob, s obzirom na sudionike u mjerenju.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4