crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 233812

Zbornik radova

Autori: Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Arambašić, Lidija
Naslov: Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja
( Children's solving of mathematical word problems: working memory contribution )
Izvornik: XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo , 2005. 83-83.
Skup: XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 15.12.-17.12.2005.
Ključne riječi: problemski matematički zadaci; radno pamćenje; učenici osnovne škole
( mathematical word problems; working memory; elementary school students )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost opsega dječjeg radnog pamćenja i uratka u problemskim matematičkim zadacima. U istraživanju je sudjelovalo 49 učenika prvog razreda, 83 učenika drugog razreda, 78 učenika trećeg razreda i 73 učenika četvrtog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provelo 16 posebno uvježbanih studentica psihologije. Učenicima je ispitan opseg radnog pamćenja za riječi i brojeve. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. Opseg radnog pamćenja za riječi pokazao se u većini slučajeva boljim prediktorom ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima, kao i rezutata u zadacima promjene i zadacima usporedbe, od opsega radnog pamćenja za brojeve. Međutim, pronađene su i neke razlike među dobnim skupinama. U prvom, drugom i četvrtom razredu osnovne škole opseg radnog pamćenja za riječi bolji je prediktor ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima. U trećem razredu bolji prediktor ovih rezultata je opseg radnog pamćenja za brojeve. Dobivene razlike po dobi pripisane su metodološkim uzrocima, a ukupni rezultati komentirani su u skladu s teorijskim postavkama o važnosti lingvističkih činitelja u rješavanju problemskih zadataka.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0130413
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4