Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti (CROSBI ID 514772)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vlahović-Štetić, Vesna Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti // XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2005. str. 16-16

Podaci o odgovornosti

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti

Ozbiljniji istraživački interes psihologa za rješavanje matematičkih problema započeo je još s Thorndikeom (1922), a svoj procvat doživio je s razvojem kognitivne psihologije. Uz vrlo raznolike interese istraživača (od komparativnih analiza ljudskog i životinjskog ponašanja do razvojnih istraživanja na bebama ili međukulturalnih usporedbi) najveći broj autora usmjeren je na neformalno i formalno učenje i poučavanje matematike. Kako je matematika po svojim zahtjevima vrlo heterogena, tako je postavljen čitav niz modela koji pokušavaju objasniti dječji uradak u različitim vrstama zadataka. Najveći broj istraživanja bio je usmjeren na problemske matematičke zadatke zbrajanja i oduzimanja i danas već imamo jasne i empirijski potvrđene modele u tom području. Potvrđena je važnost sljedećih faktora za uspješan dječji uradak: matematičko-logičkih sposobnosti, verbalnog razumijevanja, razumijevanja konteksta zadatka i vještine računanja. Važna posljedica istraživanja je utjecaj na školsku praksu. Naime, danas znamo da rezultati poučavanja matematike ovise o više čimbenika, pri čemu su sigurno najznačajniji razvojna obilježja učenika i način poučavanja. Kognitivna psihologija obrazovanja i razvojna psihologija odgovaraju na pitanja što djeca određene dobi mogu i znaju, koje su njihove najčešće greške i zašto se događaju. U posljednje vrijeme brojna su istraživanja dječjih strategija pri rješavanju zadataka, pa naša istraživanja dječjeg matematičkog uratka osim rezultata u brojenju, razumijevanju pojmova u zbrajanju i rezultata u problemskim zadacima provjeravaju i dječje strategije u tim vrstama zadataka. Dječje strateško razmišljanje omogućava nam razumijevanje procesa rješavanja matematičkih problema. Na temelju rezultata istraživanja psiholozi mogu puno reći o tome kako poučavanje matematike učiniti djeci svrhovitijim, bližim, a time djelotvornijim. Većina će se učitelja i profesora složiti da je cilj poučavanja matematike steći uporabno znanje važno za život, a ne samo za školu. Psiholozi su prikupili mnoga relevantna znanja koja, u suradnji s matematičarima, mogu olakšati taj proces.

matematika; problemski matematički zadaci; djeca

nije evidentirano

engleski

Children and math - what adults can learn

nije evidentirano

math; mathematical word problems; children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

16-16.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts

Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

Dani Ramira i Zorana Bujasa (17 ; 2005)

ostalo

01.01.2005-01.01.2005

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija