Autoritarnost i percepcija ostvarene demokracije u Hrvatskoj : analiza odnosa na uzorku studenata (CROSBI ID 82681)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čorkalo, Dinka ; Stanković, Natalija
hrvatski
Autoritarnost i percepcija ostvarene demokracije u Hrvatskoj : analiza odnosa na uzorku studenata
U radu se istražuje doprinos sociodemografskih varijabli spola, obrazovanja roditelja, samoprocjene materijalnog statusa, veličine naselja u kojoj je ispitanik proveo najveći dio života, važnosti vjere i vrste fakulteta kojeg ispitanik polazi u tumačenju varijance rezultata koje ispitanici postižu na skali autoritarnosti, te odnos između autoritarnosti i percepcije stanja demokracije u Hrvatskoj. Ispitan je stratificirani uzorak studenata Sveučilišta u Zagrebu (N = 334), a primijenjeni upitnici bili su Skala autoritarnosti od 12 čestica i Skala percepcije demokracije od 8 čestica. Rezultati multiple regresijske analize upućuju na značajan doprinos varijabli spola, obrazovanja oca, važnosti vjere i vrste fakulteta u tumačenju rezultata postignutih na skali autoritarnosti. Odabranim regresijskim modelom objašnjeno je 38% varijance rezultata autoritarnosti. Ovi nalazi potvrđuju neke od rezultata dobivenih u zapadnoevropskim zemljama. Također je utvrđena značajna pozitivna povezanost između autoritarnosti i percepcije demokracije od r = 0.317. Visoko autoritarni ispitanici su manje kritični prema ostvarenom stupnju demokracije u Hrvatskoj i značajno se razlikuju na sedam čestica skale od nisko autoritarnih ispitanika.
autoritarnost; sociodemografski prediktori autoritarnosti; percepcija demokracije; tradicionalnost
nije evidentirano
engleski
Analysis of relation between authoritarianism and perception of democracy in students' population
nije evidentirano
autoritarianism; sociodemographic factors; perception of democracy; traditionalism
nije evidentirano