crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 236492

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Delale, Eva Anđela; Muslić, Ljiljana
Naslov: Educiranje lokalnih pomagača za djelotvoran rad u zajednici: pomoć djeci s poteškoćama u čitanju
( Education of lokal helpers for the preventive work in the community: help for the children with reading difficulties )
Knjiga: Prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici
Urednik/ci: Bašić, J. ; Janković, J.
Izdavač: Povjerenstvo Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju
Grad: Zagreb
Godina: 2001
Raspon stranica:: 167-185
ISBN: 953-6430-20-7
Ključne riječi: poteškoće u čitanju, rad u zajednici, preventivni rad
( reading difficulties, community work, preventive work )
Sažetak:
Nedvojbeno je da je nekom društvu važno imati pismene pojedince: napredak i status društva iskazuje se brojem nepismenih. Upravo su čitanje i pismenost osnovni oblici prenošenja znanja, osnove obrazovanja neophodne za stjecanje zanimanja i ostvarivanja čovjekova prava na rad. Studije prije rata navode kako u razredu prosječne veličine u osnovnoj školi ima 4 do 5 loših čitača, pa je čak 15% do 25% djece u osnovnoj školi zaostajalo za svojim vršnjacima u vještini čitanja i do dvije ili više godina. Teškoće u čitanju su i najčešći oblik teškoća u čitanju, kao razlog lošeg školskog uspjeha. Bavljenje problemom poteškoća u čitanju kod djece važno je ne samo zbog njegovog čestog javljanja u populaciji i važnosti čitanja u komunikaciji i školovanju nego i zbog povezanosti tih poteškoća sa smetnjama u ponašanju. Teškoće u čitanju mogu biti uzrok javljanja neuspjeha kod učenika, obeshrabrenosti, gubitka samopoštovanja, što može dovesti do opće neprilagodbe djeteta na školu, i dugotrajnijih posljedica na razvoj djetetove ličnosti. Istraživanja u SAD-u ukazuju na to da problemi ne završavaju u toj dobi. Postotak djece ili adolescenata s poteškoćama u učenju koji odustaju od školovanja približno je 40%, a u odrasloj dobi mogu imati znatnih teškoća u zapošljavanju i socijalnom prilagođavanju. Senzibiliziranje i pravodobno informiranje učitelja i roditelja predstavljaju preventivan rad kada je u pitanju prevencija poteškoća učenja kod djece, budući da povećavaju vjerojatnost za pravovremeno uočavanje poteškoća djeteta. Rad s djecom koja imaju poteškoće svojevrsni je oblik sekundarne prevencije pojavljivanja poteškoća koje se nadovezuju na teškoće u čitanju, kao što su umnožavanje poteškoća u učenju, socijalizaciji djeteta, njegovom emocionalnom i inom razvoju. Osim rada s pojedinim djetetom i njegovim roditeljima, ovakav oblik podučavanja učitelja mogao bi imati šire značenje za zajednicu u kojoj se realizira. Naime, svako dijete i njegova obitelj pripadnici su lokalne zajednice koju će unapređivati osobnim resursima. Uzimajući u obzir važnost vještine čitanja, učestalu odgojnu i obrazovnu zapuštenost djece s područja Hrvatske Kostajnice, Dvora na Uni i Hrvatske Dubice, te preventivni učinak rada s djecom s poteškoćama u čitanju, odlučili smo se na provođenje „ Edukacije za rad s djecom s poteškoćama u čitanju“ za učitelje od prvog do četvrtog razreda, nastavnike hrvatskog jezika, knjižničare i pedagoge osnovnih škola iz spomenutih zajednica u povratku.
Projekt / tema: 066005
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Fizika,Psihologija,Pedagogija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4