crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 236716

Zbornik radova

Autori: Ajduković, Marina; Delale, Eva Anđela; Družić, Olja
Naslov: Mogućnosti psihoedukativnog pristupa u unapređenju mentalnog zdravlja djece-radionica
( Possibilities of Psychoeducative Approach in Advancing Mental Health of Children )
Izvornik: 7. godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Knjiga sažetaka / Hrvatsko psihološko društvo (ur.). - Split :
Skup: 7. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 26.10.-30.10.1999
Ključne riječi: psihoedukativni pristup; mentalno zdravlje; djeca
( psycho education; mental health; children )
Sažetak:
U okviru programa "Potrebe prognane i izbjegle djece u procesu povratka i socijalne rekonstrukcije zajednice" koji se provodi u Hrvatskoj Kostajnici uz potporu UNICEF-a i Ministarstva rada i socijalne skrbi, izvršena je psihološka procjena djece povratnika. Ispitivanje je provedeno u osnovnoj školi sa 382 učenika od 3. do 8. razreda u travnju 1999. godine. Korišteni instrumenti su bili: Skala posttraumatskih stresnih reakcija-PTSR (Društvo za psihološku pomoć, Zagreb, 1993) i Upitnik dječje depresivnosti-CDI (Kovacs, 1985.) koji su se do sada pokazali kao pouzdani i osjetljivi instrumenti u nas. Utvrđeno je da je gotovo jedna trećina učenika visoko rizična s obzirom na iskaz u razini depresivnosti i posttraumatskim stresnim reakcijama. Pri tome:69 odnosno 18% djece ima izražene depresivne reakcije, 67% odnosno 17, 55 djece očituje posttraumatske stresne reakcije, 22 učenika ima izrazite depresivne i posstraumatske stresne reakcije. Najčešći navođeni traumatski događaji vezani su podjednako uz rat i izbjeglištvo, ali i uz nasilje u obitelji. Psihoedukacija je strukturirana intervencija kojom se daju informacije o prirodi, znakovima, manifestacijama, i posljedicama određenih psihičkih stanja (npr. depresija, profesionalni stres, posttraumatske stresne reakcije, ljutnja, agresivnost, i sl.) te informacije o strategijama koje mogu olakšati određeno psihičko stanje. Svrha psihoedukacije je: normalizacija osjećaja i reakcija pružanjem informacija o tome koje su reakcije i osjećaji očekivani u nepovoljnim situacijama, usvajanje novih strategija suočavanja s određenim problemima i poteškoćama, poticanje klijenta na daljnji i intezivniji tretman ako mu je to potrebno. Psihoedukacija se razlikuje od terapijskih intervencija u tome što je više usmjerena i usklađena potrebama grupe nego pojedinaca, manje interaktivna, pretpostavlja manje samootkrivanje i zato je manje prijeteća za pojedinca, ne pretpostavlja procjenjivanje i izradu individualnog plana promjene. Na navedenim načelima provedeno je šest radioonica za učenike pojedinih dobnih skupina. Izrađen je protokol rada i struktura prilagođena razlikama u dobi djece (koje će biti prikazane u radionici). Psihoedukativnim radionicama obuhvatili smo više od stotinu djece, grupe su brojale od 10 do 20 djece. Radionice su trajale 90 minuta, a u suvoditeljstvu su radile dvije psihologice i socijalna radnica. Početna iskustva su izuzetno dobra. Djeca su motivirano sudjelovala i izrazila želju za nastavkom ovakvog oblika rada.
Vrsta sudjelovanja: Demonstracija
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 066005
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Socijalne djelatnosti



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4