crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 236854

Zbornik radova

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević, Barbara; Bajšanski, Igor
Naslov: Povezanost ciljnih orijentacija srednjoškolaca i percipirane školske i roditeljske ciljne orijentacije sa strategijama učenja i školskim postignućem
( Relation between Personal Goal Orientation, Perceived School and Parent Goal Orientation, Learning Strategies and School Achievement in High-School Students )
Izvornik: 17. dani Ramira i Zorana Bujasa. Zbornik radova / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.). - Zagreb : Školska knjiga , 2005. 59-59.
Skup: 17. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 15.12.-17.12.2005.
Ključne riječi: ciljna orijentacija; strategije učenja; školsko postignuće
( goal orientation; learning strategies; academic achievement )
Sažetak:
Ciljna orijentacija je skup motivacijskih uvjerenja koji se odnose na ciljeve u situacijama postignuća. Učeničke ciljne orijentacije razvijaju se pod utjecajem vrijednosti i očekivanja roditelja, nastavnika i vršnjaka. Većina istraživača razlikuje tri ciljne orijentacije: orijentaciju na učenje, orijentaciju na izvedbu i orijentaciju na izbjegavanje rada. Neki autori smatraju da nije moguće sve učenike klasificirati obzirom na jednu dominantnu orijentaciju, već da je kod nekih istaknuto više orijentacija. Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između učeničkih ciljnih orijentacija, percipirane orijentacije razreda, nastavnika i roditelja, strategija učenja, i školskog postignuća, te identificirati grupe učenika obzirom na dominantnu ciljnu orijentaciju. U istraživanju je sudjelovalo 428 srednjoškolaca. Primijenjen je Upitnik uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000), Upitnik komponenti samoreguliranog učenja (CSRL, Niemivirta, 1998) i Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001). Iako su korelacije između percipiranih roditeljskih, razrednih i nastavničkih orijentacija s osobnim ciljnim orijentacijama relativno niske, pokazalo se da su roditeljske i razredne ciljne orijentacije bolji prediktori osobnih ciljnih orijentacija nego nastavničke orijentacije. Klaster analizom identificirane su tri skupine učenika obzirom na strukturu ciljnih orijentacija: učenici primarno orijentirani na učenje, učenici primarno orijentirani na izbjegavanje rada i učenici s višestrukim ciljnim orijentacijama. Učenici orijentirani na učenje procjenjuju da više koriste strategije čitanja i manje strategije samo-hendikepiranja nego druge dvije skupine, te imaju bolje školsko postignuće. Učenici orijentirani na izbjegavanje rada procjenjuju da u manjoj mjeri koriste strategije dubinskog procesiranja i strategije čitanja, te u većoj mjeri koriste strategije samohendikepiranja u odnosu na druge dvije skupine.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0009021
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4