Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive (CROSBI ID 3501)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Vizek Vidović, Vlasta Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005

Podaci o odgovornosti

Vizek Vidović, Vlasta

Kodrnja, Jasenka

Jurko, Svjetlana

hrvatski

Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive

Komparativna istraživanja u svijetu pokazuju da kvaliteti obrazovanja razrednih učitelja i predmetnih nastavnika značajno doprinosi utemeljenost obrazovanja na spoznajama edukacijskih znanosti, posebice na spoznajama psihologije učenja i poučavanja. Stoga je glavni cilj studije prikazane u ovoj monografiji analiza modela obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj u odnosu na postavke sistemskog pristupa te kognitivističkih modela učenja i poučavanja. U ostvarenju postavljenog cilja istraživanja istaknutu ulogu ima i usporedba s onim europskim i svjetskim sustavima obrazovanja učitelja i nastavnika koji su u međunarodnim komparativnim studijama prepoznati kao uspješna rješenja te je njihov prikaz dan u prvom dijelu monografije. U drugom dijelu analizira se sadašnje stanje i prijedlozi promjena u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj, pri čemu osnovicu analize predstavljaju službeni dokumenti i stručne studije te radni materijali pojedinih ekspertnih timova. Kako se promjene sustava mogu uspješno provoditi tek ako postoji minimum suglasnosti u stavovima, vrijednostima i očekivanjima pojedinih sudionika i korisnika u pogledu opravdanosti i mogućnosti takvih promjena, istraživanje je u empirijskom dijelu usmjereno na ispitivanje ovih psiholoških varijabli, a rezultati istraživanja prikazani su u trećem dijelu monografije. Rezultati omogućuju uvidu u percepciju nekih aspekata učiteljskog i nastavničkog obrazovanja i profesije od strane učitelja, nastavnika, studenata i sveučilišnih nastavnika. Različiti sudionici i korisnici obrazovnog sustava naglašavaju važnost i neizbježnost dubokih strukturnih promjena u obrazovanju, kako bi se ispunio ključni zahtjev koji se danas postavlja pred sustav obrazovanja, a to je pripremanje učenika za samostalno cjeloživotno učenje. U četvrtom dijelu monografije ponuđeni su i konkretni primjeri međunarodne dobre prakse u području obrazovanja učitelja i nastavnika, a na kraju su ponuđene i neke korisne baze podataka koje mogu poslužiti istraživačima, kreatorima obrazovne politike te samim učiteljima i nastavnicima. Studija koju prikazuje ova znanstvena monografija predstavlja empirijski doprinos spoznaji o stanju u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj te referentnim zemljama u trenutku kada se planiraju ozbiljne promjene u cjelokupnom visokoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj, pa tako i u obrazovanju učitelja i nastavnika. Posebno valja istaknuti kako ova znanstvena monografija model obrazovanja učitelja i nastavnika analizira u odnosu na postavke sistemskog pristupa te kognitivističkih modela učenja i poučavanja, pa se time analiza temelji na znanstvenim spoznajama o edukaciji i psihologiji učenja i poučavanja. Ova znanstvena monografija primarno je namijenjena istraživačima u području obrazovanja te studentima učiteljskih i nastavničkih studija, ali i kreatorima obrazovne politike kao izvor valjanih podataka o stanju u obrazovnom sustavu Hrvatske i smjernica za planiranje promjena u sustavu.

cjeloživotno učenje; inicijalno obrazovanje učitelja i nastavnika; Bolonjski proces; trajni profesionalni razvoj; percepcija nastavničkog obrazovanja i profesije; međunarodna praksa; model cjeloživotnog obrazovanja učitelja i nastavnika

nije evidentirano

engleski

Lifelong teacher education: multiple perspectives

nije evidentirano

lifelong learning; initial teacher education; Bologna process; continuous professional development; perception of teacher education and teaching profession; international practice; model of lifelong teacher education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2005.

953-6218-24-0

358

Biblioteka Znanost i društvo; 15

objavljeno

Povezanost rada

Psihologija