Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga automatskih misli i ispitne anksioznosti u uspjehu studenata (CROSBI ID 123229)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Živčić-Bećirević, Ivanka Uloga automatskih misli i ispitne anksioznosti u uspjehu studenata // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 12 (2003), 5; 703-720-x

Podaci o odgovornosti

Živčić-Bećirević, Ivanka

hrvatski

Uloga automatskih misli i ispitne anksioznosti u uspjehu studenata

U radu se provjerava doprinos automatskih misli i ispitne anksioznosti u objašnjenju uspjeha studenata na specifičnom ispitu. Konstruiran je Upitnik automatskih misli pri učenju i polaganju ispita koji je rezultirao s četiri interpretabilna i pouzdana faktora: strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja, pozitivne misli, nedostatak motivacije i interesa. Prilagodba Spielbergerova upitnika ispitne anksioznosti rezultirala je s dva interpretabilna faktora: emocionalni i fiziološki aspekt ispitne anksioznosti, te kognitivni aspekt ispitne anksioznosti. Istraživanje je provedeno na 337 studenata viših godina različitih studija. Utvrđeno je da su sva tri tipa negativnih misli (strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja i nedostatak motivacije) značajan prediktor ispitne anksioznosti na specifičnom ispitu. Pozitivne misli nisu se pokazale značajnim prediktorom ispitne anksioznosti, ali su značajne u predviđanju prosječnog uspjeha studenata, pored negativnih misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja, te negativnh misli koje upućuju na nedostatak motivacije i interesa.

ispitna anksioznost; automatske misli; studenti

nije evidentirano

engleski

The Role of Automatic Thoughts and Test Anxiety in University Students' Achievement

nije evidentirano

test anxiety; automatic thoughts; university students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (5)

2003.

703-720-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost