Uloga automatskih misli i ispitne anksioznosti u uspjehu studenata (CROSBI ID 123229)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Živčić-Bećirević, Ivanka
hrvatski
Uloga automatskih misli i ispitne anksioznosti u uspjehu studenata
U radu se provjerava doprinos automatskih misli i ispitne anksioznosti u objašnjenju uspjeha studenata na specifičnom ispitu. Konstruiran je Upitnik automatskih misli pri učenju i polaganju ispita koji je rezultirao s četiri interpretabilna i pouzdana faktora: strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja, pozitivne misli, nedostatak motivacije i interesa. Prilagodba Spielbergerova upitnika ispitne anksioznosti rezultirala je s dva interpretabilna faktora: emocionalni i fiziološki aspekt ispitne anksioznosti, te kognitivni aspekt ispitne anksioznosti. Istraživanje je provedeno na 337 studenata viših godina različitih studija. Utvrđeno je da su sva tri tipa negativnih misli (strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja i nedostatak motivacije) značajan prediktor ispitne anksioznosti na specifičnom ispitu. Pozitivne misli nisu se pokazale značajnim prediktorom ispitne anksioznosti, ali su značajne u predviđanju prosječnog uspjeha studenata, pored negativnih misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja, te negativnh misli koje upućuju na nedostatak motivacije i interesa.
ispitna anksioznost; automatske misli; studenti
nije evidentirano
engleski
The Role of Automatic Thoughts and Test Anxiety in University Students' Achievement
nije evidentirano
test anxiety; automatic thoughts; university students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
12 (5)
2003.
703-720-x
objavljeno
1330-0288