Efekt učenja na točnost izvođenja besmislenih kretnji (CROSBI ID 123246)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bosanac, Daša ; Tkalčić, Mladenka
hrvatski
Efekt učenja na točnost izvođenja besmislenih kretnji
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati korištenje procesa imitacije tijekom reprodukcije smislenih i besmislenih kretnji te utvrditi utjecaj učenja na točnost izvedbe naučenih pokreta. Provedena su dva eksperimenta u kojima je zadatak ispitanika bio što točnije imitirati smislene i besmislene kretnje unutar ograničenoga vremenskog intervala. Dobiveni rezultati ukazali su na mogućnost korištenja semantičkoga, dugotrajnog puta za imitaciju smislenih pokreta, odnosno mogućnost korištenja direktnog vizuo– motornog puta za imitaciju i smislenih i besmislenih pokreta. Proces učenja besmislenih pokreta pokazao se značajnim za odabir procesa imitacije. Naučene besmislene kretnje moguće je imitirati korištenjem semantičkog puta, neovisno o tome prezentiraju li se one zasebno ili u kombinaciji sa smislenim kretnjama.
imitacija; pokret; kratkotrajno pamćenje; radno pamćenje
nije evidentirano
engleski
Effects of learning on the imitation of meaningless actions
nije evidentirano
imitation; movement; short-term memory; working memory
nije evidentirano