Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja (CROSBI ID 517825)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Duran, Mirjana
hrvatski
Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja
Obrazovni sustav ima veliku važnost za razvoj kognitivnih funkcija. Svijest o vlastitim spoznajnim procesima i voljno vladanje tim procesima bit je metakognitivnih procesa. Ideja Vygotskog da učenje gramatike i pisanog govora vodi k razvoju sposobnosti, da se jezik i mišljenje usmjere na sebe same, k poimanju vlastitog govora i ovladavanju njime kao oruđe mišljenja, nedovoljno je iskorištena za razumijevanje metakognitivne dimenzije razvoja. U ovom radu razvoj metakognicije razmatram kao postupnu intelektualizaciju funkcija vezanih za kognitivni razvoj, a usvajanje materinskog jezika sustavnim obrazovanjem školskog tipa koje je izuzetno važno za taj proces.
metakognicija; razvoj jezika; kognitivni razvoj
nije evidentirano
engleski
Mother Tongue Acquisition and the Metacognitive Componente of Development
nije evidentirano
metacognition; language development; cognitive development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-55-x.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas. Zbornik radova
Vodopija, Irena
Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku
Podaci o skupu
2. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi
predavanje
24.11.2002-25.11.2002
Osijek, Hrvatska