Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja (CROSBI ID 517825)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Duran, Mirjana Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja // Dijete i jezik danas. Zbornik radova / Vodopija, Irena (ur.). Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 47-55-x

Podaci o odgovornosti

Duran, Mirjana

hrvatski

Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja

Obrazovni sustav ima veliku važnost za razvoj kognitivnih funkcija. Svijest o vlastitim spoznajnim procesima i voljno vladanje tim procesima bit je metakognitivnih procesa. Ideja Vygotskog da učenje gramatike i pisanog govora vodi k razvoju sposobnosti, da se jezik i mišljenje usmjere na sebe same, k poimanju vlastitog govora i ovladavanju njime kao oruđe mišljenja, nedovoljno je iskorištena za razumijevanje metakognitivne dimenzije razvoja. U ovom radu razvoj metakognicije razmatram kao postupnu intelektualizaciju funkcija vezanih za kognitivni razvoj, a usvajanje materinskog jezika sustavnim obrazovanjem školskog tipa koje je izuzetno važno za taj proces.

metakognicija; razvoj jezika; kognitivni razvoj

nije evidentirano

engleski

Mother Tongue Acquisition and the Metacognitive Componente of Development

nije evidentirano

metacognition; language development; cognitive development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-55-x.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas. Zbornik radova

Vodopija, Irena

Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku

Podaci o skupu

2. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi

predavanje

24.11.2002-25.11.2002

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Psihologija, Pedagogija