crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252063

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško; Čavlek, Tonka
Naslov: Prevencija psiholoških problema djeteta u osnovnoj školi kroz suradnju stručnjaka u vrtiću, domovima zdravlja i u školi
( Prevention psychological problems of the school age child through cooperation of the professionals in the kindergarten, health primary institution and school )
Izvornik: Zbornik prispevkov - 3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto / Juričič, M ; Mugoša, J. ; Lajovic, M. (ur.). - Ljubljana, Slovenija : Sekcija za šolsko in visokošolsko medicino SZD , 2001. 219-222.
Skup: 3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto
Mjesto i datum: Novo Mesto, Slovenija, 06. 2001.
Ključne riječi: prevencija; djeca; problemi; predškolski; procjena
( prevention; children; problems; pre-school; estimation )
Sažetak:
Prevencija psiholoških i zdravstvenih problema djeteta počinje praktički od samog rođenja djeteta. Za djecu koja nisu obuhvaćena institucijskim predškolskim odgojem i obrazovanjem, dominantnu preventivnu funkciju po pitanju tih problema imaju upravo roditelji djeteta, koji se međutim razlikuju i po znanju o važnosti prevencije pojedinih aspekata zdravlja i razvoja djeteta, i po općoj angažiranosti u skrbi za dijete. Zato predškolske ustanove, bez obzira što ne mogu supstituirati roditeljski dom, predstavljaju prvi sustavni oblik prevencije zdravstvenih i mentalno-zdravstvenih problema djeteta. Glavnu ulogu u poduzimanju ovih mjera prevencije u dječjem vrtiću imaju odgajatelji predškolske djece, koji “ signaliziraju” psihologu i glavnoj medicinskoj sestri o uočenim aberacijama u ponašanju ili stanju djeteta, koji opet sa svog stručnog aspekta preciznije dijagnosticiraju stanje i poduzimaju daljnje mjere. Sistematski pregledi pred odlazak u osnovnu školu koriste podatke o karakteristikama djeteta utvrđenim tijekom njegova boravka u dječjem vrtiću, dobivenih iz dječjeg vrtića. Isti podaci na raspolaganju su i stručnjacima u školi, u svrhu prethodnog upoznavanja učitelja sa specifičnostima pojedine djece, ali i psihologu i pedagogu škole, u svrhu prilagođavanja školskog programa pojedinom djetetu, odnosno nastavku psihološkog tretmana u školi. U nastavku su dati rezultati istraživanja, u kojem su utvrđene frekvencije najčešćih problema 250-ero djece koja su pohađala Dječji vrtić “ Maksimir” u Zagrebu, unazad tri godine, te frekvencija preporučenih odgoda polaska u školu. Najveća je zastupljenost teškoća grafomotorike, dyslalia, čuvstvene nestabilnosti i nemira, teškoća pažnje. Rjeđa zastupljenost u praksi najuočljivijih problema s agresivnim ponašanjem djece, te pretjeranom motoričkom aktivnošću vjerojatno je posljedica utvrđivanja djece s izrazito naglašenim takvim obilježjima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita,Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4