Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prevencija psiholoških problema djeteta u osnovnoj školi kroz suradnju stručnjaka u vrtiću, domovima zdravlja i u školi (CROSBI ID 518085)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Sindik, Joško ; Čavlek, Tonka Prevencija psiholoških problema djeteta u osnovnoj školi kroz suradnju stručnjaka u vrtiću, domovima zdravlja i u školi // Zbornik prispevkov - 3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto / Juričič, M ; Mugoša, J. ; Lajovic, M. (ur.). Ljubljana: Sekcija za šolsko in visokošolsko medicino SZD, 2001. str. 219-222

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Čavlek, Tonka

hrvatski

Prevencija psiholoških problema djeteta u osnovnoj školi kroz suradnju stručnjaka u vrtiću, domovima zdravlja i u školi

Prevencija psiholoških i zdravstvenih problema djeteta počinje praktički od samog rođenja djeteta. Za djecu koja nisu obuhvaćena institucijskim predškolskim odgojem i obrazovanjem, dominantnu preventivnu funkciju po pitanju tih problema imaju upravo roditelji djeteta, koji se međutim razlikuju i po znanju o važnosti prevencije pojedinih aspekata zdravlja i razvoja djeteta, i po općoj angažiranosti u skrbi za dijete. Zato predškolske ustanove, bez obzira što ne mogu supstituirati roditeljski dom, predstavljaju prvi sustavni oblik prevencije zdravstvenih i mentalno-zdravstvenih problema djeteta. Glavnu ulogu u poduzimanju ovih mjera prevencije u dječjem vrtiću imaju odgajatelji predškolske djece, koji “ signaliziraju” psihologu i glavnoj medicinskoj sestri o uočenim aberacijama u ponašanju ili stanju djeteta, koji opet sa svog stručnog aspekta preciznije dijagnosticiraju stanje i poduzimaju daljnje mjere. Sistematski pregledi pred odlazak u osnovnu školu koriste podatke o karakteristikama djeteta utvrđenim tijekom njegova boravka u dječjem vrtiću, dobivenih iz dječjeg vrtića. Isti podaci na raspolaganju su i stručnjacima u školi, u svrhu prethodnog upoznavanja učitelja sa specifičnostima pojedine djece, ali i psihologu i pedagogu škole, u svrhu prilagođavanja školskog programa pojedinom djetetu, odnosno nastavku psihološkog tretmana u školi. U nastavku su dati rezultati istraživanja, u kojem su utvrđene frekvencije najčešćih problema 250-ero djece koja su pohađala Dječji vrtić “ Maksimir” u Zagrebu, unazad tri godine, te frekvencija preporučenih odgoda polaska u školu. Najveća je zastupljenost teškoća grafomotorike, dyslalia, čuvstvene nestabilnosti i nemira, teškoća pažnje. Rjeđa zastupljenost u praksi najuočljivijih problema s agresivnim ponašanjem djece, te pretjeranom motoričkom aktivnošću vjerojatno je posljedica utvrđivanja djece s izrazito naglašenim takvim obilježjima.

prevencija; djeca; problemi; predškolski; procjena

nije evidentirano

engleski

Prevention psychological problems of the school age child through cooperation of the professionals in the kindergarten, health primary institution and school

nije evidentirano

prevention; children; problems; pre-school; estimation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

219-222.

2001.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik prispevkov - 3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto

Juričič, M ; Mugoša, J. ; Lajovic, M.

Ljubljana: Sekcija za šolsko in visokošolsko medicino SZD

Podaci o skupu

3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto

predavanje

01.01.2001-01.01.2001

Novo Mesto, Slovenija

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija