crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252073

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Ispitivanje zrelosti djece za školu – primjena dvaju upitnika.
( Estimating children readiness for school - application of two questionnaires )
Izvornik: Zbornik radova stručnog i znanstvenog skupa „ ; Rastimo zajedno“ ; , Osijek / N. Babić, S. Irović, Z. Redžeš-Borak (ur.). - Osijek : Visoka učiteljska škola Osijek ; Centar za predškolski odgoj Osijek, Grafika , 2004. 319-324.
Skup: Stručni i znanstveni skup „ ; Rastimo zajedno“ ;
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 2004.
Ključne riječi: pripremljenost; djeca; škola; upitnici; procjena
( readiness; children; school; questionnaires; estimation )
Sažetak:
Pripremljenost djeteta za školu obuhvaća adekvatnu razinu razvijenosti fizičkih, motoričkih, govornih, spoznajnih, socio-emocionalnih karakteristika, kao i zahtjeva vezanih uz adekvatni stupanj samostalnosti. Ispitani su odgojitelji predškolske vrtićke djece u pogledu psihosomatske pripremljenosti djece za polazak u školu u pripradnim odgojnim grupama, primjenom dva upitnika, Upitnika o posebnim potrebama djece školskih obveznika, te Upitnika o aspektima psihofizičkog razvoja djece školskih obveznika. Cilj istraživanja je pokušaj da se utvrdi status djece u pojedinim karakteristikama, povezanost pojedinih karakteristika, te mogućnost prognoze varijable « ; opće» ; pripremljenosti djeteta za školu (PRIPREMLJENOST) pomoću varijabli pojedinih aspekata razvoja djeteta. Ispitanici su bili školski obveznici iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića "Maksimir" u Zagrebu (N=103), 55 dječaka i 48 djevojčica, dobi od 5.5 do 7 godina. DYSLALIA i DAROVITOST se izdvajaju kao najčešće izdvajane posebne potrebe, što može ukazivati na podatak da odgajatelji nisu skloni uočavati samo « ; negativno» ; kod djece. Prema prosječnim rezultatima, kod « ; zahtjevnijih» ; razvojnih karakteristika više je djece koja odstupaju u negativnom, nego u pozitivnom smislu. Kod posebnih potreba, vjerojatno je da povezanost varijabli ukazuje na interakciju sklopa « ; problematičnijih» ; osobina ličnosti i spoznajnog razvoja. Isto tako, najviše je statistički značajnih korelacija između spoznajno-govornog razvoja i motorike i grafomotorike, razmjerno manji broj značajnih korelacija kod samostalnosti i socio-emocionalnih obilježja. Prema iznosu multiple korelacije R, najbolja skupina prediktora za prognozu opće pripremljenosti djeteta za školu su varijable govornih sposobnosti, najlošija socio-emocionalni razvoj, ali sve su multiple korelacije značajne uz p<0.01. Izgleda da bi manji broj varijabli mogao « ; solidno» ; omogućiti prognozu stupnja pripremljenosti za školu, ukoliko bismo ih razlučili metodološki « ; sofisticiranijom» ; procedurom.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4