crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252106

Zbornik radova

Autori: Veselinović, Zvjezdana; Sindik, Joško
Naslov: Kako predškolska djeca doživljavaju predsjedničke izbore u Republici Hrvatskoj 2005.
( How pre-school age children experience president elections in Republic of Croatia 2005. )
Izvornik: 4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa / Hicela, Ivon (ur.). - Hvar ; Split : Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola , 2005. 237-254 (ISBN: 953-98661-2-X).
Skup: Dani otočnih dječjih vrtića (4 ; 2005)
Mjesto i datum: Hvar - Stari Grad - Jelsa, Hrvatska, 29.09.-01.10.2005
Ključne riječi: predsjednički izbori; djeca; stavovi; kognitivna obrada poruka
( president elections; children; attitudes; cognitive elaboration messages )
Sažetak:
Dijete, kao aktivni sudionik zbivanja u svom društvenom okružju, ulazi u komunikaciju s medijima, ali i s roditeljima i drugima njemu važnim osobama, kognitivno « ; ; obrađuju» ; ; njihove stavove o predsjedničkim kandidatima i predsjedničkim izborima. Moglo se stoga pretpostaviti da će djetetov stav o ovoj tematici biti u većoj mjeri oblikovan stavom roditelja te atraktivnošću (glazbenom i vizualnom) predizborne propagande u različitim obličjima. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi neke varijable kojima djeca predškolske dobi opisuju predsjednika i predsjedničke izbore, te njihovu međusobnu povezanost. Ispitanici su bila djeca starije vrtićke dobi iz DV » ; ; Maslačak» ; ; iz Zaprešića i DV « ; ; Trnoružica» ; ; iz Zagreba (N=50), 34 dječaka i 16 djevojčica, neujednačena po socio-ekonomskom statusu i drugim karakteristikama. Primjenom Upitnika o predsjedniku i predsjedničkim izborima za djecu predškolske dobi, dva dana prije drugog kruga predsjedničkih izbora u RH 2005. godine, psiholozi su utvrdili 45 varijabli koje hipotetski opisuju stavove djece prema predsjedničkim izborima i kandidatima. Izračunate su aritmetičke sredine i standardna raspršenja, dok su povezanosti između varijabli utvrđene primjenom Pearsonovog koeficijenta korelacije. Dobiveni rezultati podržavaju inicijalne hipoteze. Na rezultate se vjerojatno reflektira dječja « ; ; kognitivna obrada» ; ; čuvenih propagandnih poruka i stavova roditelja te bliskog djetetova okruženja o predsjedničkim izborima i kandidatima. Dječja tumačenja sukladna su dobnim psihofizičkim osobitostima djece. U odnosu na spol ispitanika, uočljivo je da dječaci jasnije definiraju pojam predsjednika kao i način izbora predsjednika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Napomene:
953-99200-2-7 (Visoka učiteljska škola Sveučilišta u Splitu)



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4