Kako predškolska djeca doživljavaju predsjedničke izbore u Republici Hrvatskoj 2005. (CROSBI ID 518092)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Veselinović, Zvjezdana ; Sindik, Joško
hrvatski
Kako predškolska djeca doživljavaju predsjedničke izbore u Republici Hrvatskoj 2005.
Dijete, kao aktivni sudionik zbivanja u svom društvenom okružju, ulazi u komunikaciju s medijima, ali i s roditeljima i drugima njemu važnim osobama, kognitivno « ; ; obrađuju» ; ; njihove stavove o predsjedničkim kandidatima i predsjedničkim izborima. Moglo se stoga pretpostaviti da će djetetov stav o ovoj tematici biti u većoj mjeri oblikovan stavom roditelja te atraktivnošću (glazbenom i vizualnom) predizborne propagande u različitim obličjima. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi neke varijable kojima djeca predškolske dobi opisuju predsjednika i predsjedničke izbore, te njihovu međusobnu povezanost. Ispitanici su bila djeca starije vrtićke dobi iz DV » ; ; Maslačak» ; ; iz Zaprešića i DV « ; ; Trnoružica» ; ; iz Zagreba (N=50), 34 dječaka i 16 djevojčica, neujednačena po socio-ekonomskom statusu i drugim karakteristikama. Primjenom Upitnika o predsjedniku i predsjedničkim izborima za djecu predškolske dobi, dva dana prije drugog kruga predsjedničkih izbora u RH 2005. godine, psiholozi su utvrdili 45 varijabli koje hipotetski opisuju stavove djece prema predsjedničkim izborima i kandidatima. Izračunate su aritmetičke sredine i standardna raspršenja, dok su povezanosti između varijabli utvrđene primjenom Pearsonovog koeficijenta korelacije. Dobiveni rezultati podržavaju inicijalne hipoteze. Na rezultate se vjerojatno reflektira dječja « ; ; kognitivna obrada» ; ; čuvenih propagandnih poruka i stavova roditelja te bliskog djetetova okruženja o predsjedničkim izborima i kandidatima. Dječja tumačenja sukladna su dobnim psihofizičkim osobitostima djece. U odnosu na spol ispitanika, uočljivo je da dječaci jasnije definiraju pojam predsjednika kao i način izbora predsjednika.
predsjednički izbori; djeca; stavovi; kognitivna obrada poruka
953-99200-2-7 (Visoka učiteljska škola Sveučilišta u Splitu)
engleski
How pre-school age children experience president elections in Republic of Croatia 2005.
nije evidentirano
president elections; children; attitudes; cognitive elaboration messages
nije evidentirano
Podaci o prilogu
237-254.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa
Hicela, Ivon
Hvar : Split: Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola
953-98661-2-X
Podaci o skupu
Dani otočnih dječjih vrtića (4 ; 2005)
predavanje
29.09.2005-01.10.2005
Jelsa, Hrvatska; Stari Grad, Hrvatska; Hvar, Hrvatska