crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252107

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško; Veselinović, Zvjezdana; Jeić, Minja
Naslov: Pokušaj utvrđivanja nekih obilježja dječjih ljubavi u predškolskoj dobi
( An attempt to define some characteristics of the children's love at pre-school age )
Izvornik: 4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa / Ivon, Hicela (ur.). - Hvar ; Split : Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola , 2005. 221-236 (ISBN: 953-98661-2-X).
Skup: Dani otočnih dječjih vrtića (4 ; 2005)
Mjesto i datum: Hvar - Stari Grad - Jelsa, Hrvatska, 29.09.-01.10.2005.
Ključne riječi: ljubav; djeca; predškolski; karakteristike
( love; children; pre-school; characteristics )
Sažetak:
Ljubav je vrlo kompleksno čuvstvo, kojem prethodi zaljubljivanje. U funkciji psihofizičkog razvoja djeteta, preduvjet prvog zaljubljivanja je odgovarajuća maturacija u cijelom nizu razvojnih aspekata. Podjednako je važna razina razvijenosti dječjih čuvstava (emocija), s naglaskom na osjećaj privrženosti, potom socijaliziranost, svijest o sebi i drugima, govorna komunikacija. Na temelju iskustava autora u radu s predškolskom djecom, te podataka iz literature, domišljene su hipoteze o karakteristikama koje su vjerojatni korelati dječje zaljubljenosti. Tako je primjerice pretpostavljeno je da bi socijalno kompetentnija i fizički atraktivnija djeca mogla češće biti birana kao objekt dječje zaljubljenosti. S druge strane, vjerojatna je pozitivna povezanost popularnosti pojedinog djeteta u grupi djece, s poželjnošću tog djeteta kao objekta zaljubljenosti kod djece u istoj odgojnoj grupi vrtića. U tom slučaju mora se uzeti u obzir da mnogi faktori, uključujući socijalne i kognitivne vještine, osobine ličnosti i socijalne faktore, imaju utjecaj na popularnost i nepopularnost djeteta u grupi. Također, neki kognitivni faktori povezani s popularnošću su: sposobnost prepoznavanja potreba i emocija prijatelja i adekvatno odgovaranje na njih, druželjubivost, otvorenost, sklonost percipiranju drugih kao prijateljskih. Analogno, svi ovi faktori mogli bi pozitivno korelirati s dječjim ljubavima. Kao opći cilj istraživanja postavljeno je ispitivanje faktora za koje je pretpostavljeno da bi mogli biti povezani s dječjim zaljubljivanjem. Ispitano je 172 ispitanika u 3 dječja vrtića, 2 u Zagrebu i jedan u Zaprešiću, a prikupljeni su podaci o spolu i dobi djece, te procijenjene različite karakteristike djece u koju se djeca zaljubljuju (objekti zaljubljenosti). Varijable koje direktno procjenjuju dječju zaljubljenost prikupljeni su uz pomoć posebno formuliranog Upitnika MJackson od 10 čestica, na kojeg su usmeno odgovarala djeca. U obradi rezultata, izuzev deskriptivne statistike, izračunate su Pearsonove korelacije svih varijabli, te proveden niz t-testova, za utvrđivanje razlika između djece koja jesu ili nisu aktualno zaljubljena, te između manjeg (Zaprešić) i većeg grada (Zagreb). Dobiveni rezultati u značajnoj mjeri podržavaju inicijalne hipoteze.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Napomene:
953-99200-2-7 (Visoka učiteljska škola Sveučilišta u Splitu)



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4