Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pokušaj utvrđivanja nekih obilježja dječjih ljubavi u predškolskoj dobi (CROSBI ID 518093)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana ; Jeić, Minja Pokušaj utvrđivanja nekih obilježja dječjih ljubavi u predškolskoj dobi // 4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa / Ivon, Hicela (ur.). Hvar : Split: Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola, 2005. str. 221-236

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana ; Jeić, Minja

hrvatski

Pokušaj utvrđivanja nekih obilježja dječjih ljubavi u predškolskoj dobi

Ljubav je vrlo kompleksno čuvstvo, kojem prethodi zaljubljivanje. U funkciji psihofizičkog razvoja djeteta, preduvjet prvog zaljubljivanja je odgovarajuća maturacija u cijelom nizu razvojnih aspekata. Podjednako je važna razina razvijenosti dječjih čuvstava (emocija), s naglaskom na osjećaj privrženosti, potom socijaliziranost, svijest o sebi i drugima, govorna komunikacija. Na temelju iskustava autora u radu s predškolskom djecom, te podataka iz literature, domišljene su hipoteze o karakteristikama koje su vjerojatni korelati dječje zaljubljenosti. Tako je primjerice pretpostavljeno je da bi socijalno kompetentnija i fizički atraktivnija djeca mogla češće biti birana kao objekt dječje zaljubljenosti. S druge strane, vjerojatna je pozitivna povezanost popularnosti pojedinog djeteta u grupi djece, s poželjnošću tog djeteta kao objekta zaljubljenosti kod djece u istoj odgojnoj grupi vrtića. U tom slučaju mora se uzeti u obzir da mnogi faktori, uključujući socijalne i kognitivne vještine, osobine ličnosti i socijalne faktore, imaju utjecaj na popularnost i nepopularnost djeteta u grupi. Također, neki kognitivni faktori povezani s popularnošću su: sposobnost prepoznavanja potreba i emocija prijatelja i adekvatno odgovaranje na njih, druželjubivost, otvorenost, sklonost percipiranju drugih kao prijateljskih. Analogno, svi ovi faktori mogli bi pozitivno korelirati s dječjim ljubavima. Kao opći cilj istraživanja postavljeno je ispitivanje faktora za koje je pretpostavljeno da bi mogli biti povezani s dječjim zaljubljivanjem. Ispitano je 172 ispitanika u 3 dječja vrtića, 2 u Zagrebu i jedan u Zaprešiću, a prikupljeni su podaci o spolu i dobi djece, te procijenjene različite karakteristike djece u koju se djeca zaljubljuju (objekti zaljubljenosti). Varijable koje direktno procjenjuju dječju zaljubljenost prikupljeni su uz pomoć posebno formuliranog Upitnika MJackson od 10 čestica, na kojeg su usmeno odgovarala djeca. U obradi rezultata, izuzev deskriptivne statistike, izračunate su Pearsonove korelacije svih varijabli, te proveden niz t-testova, za utvrđivanje razlika između djece koja jesu ili nisu aktualno zaljubljena, te između manjeg (Zaprešić) i većeg grada (Zagreb). Dobiveni rezultati u značajnoj mjeri podržavaju inicijalne hipoteze.

ljubav; djeca; predškolski; karakteristike

953-99200-2-7 (Visoka učiteljska škola Sveučilišta u Splitu)

engleski

An attempt to define some characteristics of the children's love at pre-school age

nije evidentirano

love; children; pre-school; characteristics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

221-236.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa

Ivon, Hicela

Hvar : Split: Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola

953-98661-2-X

Podaci o skupu

Dani otočnih dječjih vrtića (4 ; 2005)

predavanje

29.09.2005-01.10.2005

Jelsa, Hrvatska; Stari Grad, Hrvatska; Hvar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija