crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252206

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Primjena upitnika za samoprocjenu kod odgajatelja dječjeg vrtića “Trnoružica”
( Applying a questionnaire for the self-estimating at teachers in Kindergarten Trnoruzica )
Izvornik: Zbornik radova - 6. Dani predškolskog odgoja Splitsko-Dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva” / Ivon, Hicela (ur.). - Split : Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske , 1999. 73-78.
Skup: 6. dani predškolskog odgoja Županije splitsko- dalmatinske
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 1999.
Ključne riječi: predškolski; odgojitelji; samoprocjena; samopercepcija
( pre-school; teachers; self-estimation; self-perception )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitivanje aspekata - domena i komponenti samopercepcije kod odgajatelja DV” Trnoružica” u Zagrebu (N=24). Ispitanici u prosjeku imaju najpozitivniju samopercepciju u domeni obilježja KAKAV BIH HTIO BITI. “ Negativniju” samopercepciju odgajatelji imaju u području KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI, dok je samopercepcija najnegativnija u području KAKO ME DRUGI VIDE. U domeni samopercepcije KAKAV BIH HTIO BITI, razlika IDEALNO STANJE - PROSJEČNO STANJE je najmanja u odnosu na hipotetski “ društveno poželjno” ili “ idealno” stanje. Nešto je veća razlika u domeni samopercepcije KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI, dok je najveća razlika od “ idealnog” stanja u domeni KAKO ME DRUGI VIDE. Izgleda da odgajatelji vjeruju da drugi kod njih potcjenjuju EMOCIONALNE, INTELEKTUALNE i KOMUNIKACIJSKE aspekte, dok sami kod sebe najniže procjenjuju SOCIJALNE i EMOCIONALNE dimenzije. U prosjeku, ispitanici najnegativnije procjenjuju svoje EMOCIONALNE dimenzije -u svim domenama viđenja sebe. Rezultati analize varijance pokazuju da se komponente samopercepcije međusobno ponajviše razlikuju kod SOCIJALNOG i INTELEKTUALNOG ja, u odnosu na odstupanje od “ idealnog” stanja. Dob najznačajnije korelira s komponentom KOMUNIKACIJSKOG i INTELEKTUALNOG ja u domeni samopercepcije KAKO ME DRUGI VIDE. Izgleda da su međusobno ponajviše povezane komponente samopercepcije unutar različitih domena samopercepcije - dakle KAKO ME DRUGI VIDE (međusobno), KAKAV BIH HTIO BITI (međusobno), KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI (međusobno). Relativno su visoko povezane domene percepcije KAKAV BIH HTIO BITI i KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI. Vrlo su visoko povezane domene samopercepcije KAKAV BIH HTIO BITI i KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI, a srednje visoko ista područja samopercepcije i KAKO ME DRUGI VIDE. Iz rezultata analize varijance vidljivo je da su razlike u viđenju sebe statistički značajne (uz manje od 6 % rizika pogreške u procjeni) za različite domene samopercepcije. Ovaj podatak ukazuje na relativno “ nehomogenu” sliku odgajatelja o sebi, čemu razlog može biti negativnija samopercepcija odgajatelja u domeni KAKO ME DRUGI VIDE. Generalizacija rezultata van okvira ovog istraživanja nije moguća.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4