crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252231

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Pregled nekih karakteristika praktičnog rada predškolskih psihologa u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji.
( Review of some characteristics of the practical work at pre-school psychologists in Zagreb and Zagreb district )
Izvornik: Zbornik radova Savjetovanja “Najmlađi – najvažniji” / M. Markočić, J. Sindik, M. Gabelica-Šupljika, B. Pintur, L. Janeš, B. Devernay, Đ. Staničić, N. Štefančić (ur.). - Zagreb : Grad Zagreb ; Gradski ured za obrazovanje i šport ; Zavod za školstvo RH ; Dječji vrtići Grada Zagreba , 2003. 39-41.
Skup: Dani dječjih vrtića Grada Zagreba
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 2003.
Ključne riječi: predškolski; psiholog; prevencija; metode
( pre-school; psychologist; prevention; methods )
Sažetak:
Razmotrene su neke karakteristike praktičnog rada predškolskog psihologa u dječjem vrtiću u odnosu na zastupljenost pojedinih vrsta zadataka, njihove vremensku zastupljenost i objektivnu bitnost. Ispitano je ukupno 27 predškolskih psihologa s područja Zagreba i Zagrebačke županije, 26 ženskog i 1 muškog spola. Prosječno, ispitani psiholozi su imali 13.5 godina radnog staža, od toga čak 11 u dječjem vrtiću. Prosječan broj skupina (po jednom psihologu) bio je 29, a broj djece po psihologu 689. Anketni upitnik nazvan je radnim naslovom Upitnik Poslovi predškolskog psihologa. Između bitnijih zaključaka, utvrđeno je da nema bitne razlike u odnosu na čestinu obavljanja određenih zadataka i procjene realne bitnosti tih zadataka. U prosjeku, psiholozi izdvajaju upravo onoliko vremena koliko im je potrebno za određenu vrstu zadataka, razmjerno procjeni stupnja njegove važnosti. Također, izdvojila su se dva “ tipa” predškolskih psihologa: “ znanstvenije” orijentirani predškolski psiholozi, koji se više oslanjaju na pismene metode rada (testovi, ankete, prijemni intervju), odnosno “ praktičari” odnosno “ komunikatori” koji preferiraju individualni i grupni rad s raznim strukturama. Dane su i smjernice za budućnost: uz moguća poboljšanja u smjeru optimalnijeg (manjeg) broja djece po predškolskom psihologu, izdvaja se potreba za fleksibilnošću psihologa u odnosu na uvjete rada i osobne preferencije, a s ciljem krajnjeg poželjnog ishoda – učinkovitosti u pogledu preventivnog djelovanja u smislu stvaranja optimalnih preduvjeta za optimalni razvoj djece. Naime, u postojećim uvjetima rada, i sa stanovišta praktičnog utiliteta, nema dileme koja je dominantna uloga predškolskog psihologa: premda njegova uloga može biti i “ terapeutska” , on je prvenstveno i dominantno “ preventivac” .
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4