Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom (CROSBI ID 518165)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Darko
hrvatski
Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnog stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da navedeni modeli nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja. Osnovni cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture novokonstruiranih skala suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom i provjeriti stupanj povezanosti strategija i obrazaca suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U istraživanju su sudjelovale učenice (N=194) i učenici (N=178) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i bruto rezultata subskala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na rješavanje problema. Predložena je i demonstrirana primjena Cohrannovog Kappa koeficijenta za utvrđivanje jedinstvenog koeficijenta stabilnosti obrazaca suočavanja. Analiza obrazaca suočavanja pokazala je da je najstabilniji obrazac suočavanja emocionalna reaktivnost i obrazac potpunog izostanka suočavanja, dok najmanju stabilnost pokazuje obrazac isključive usmjerenosti na rješavanje problema.
stres; suočavanje; školski neuspjeh; interpersonalni sukob
nije evidentirano
engleski
Investigation of the cross-situational stability of coping with academic and interpersonal stressors in elementary school pupils
nije evidentirano
stress; coping; school failure; interpersonal conflict
nije evidentirano
Podaci o prilogu
97-x.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova
Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita
Zadar: Sveučilište u Zadru
Podaci o skupu
XV dani psihologije u Zadru
predavanje
25.05.2006-27.05.2006
Zadar, Hrvatska