crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252452

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Igraonice s kineziološkim aktivnostima (Sredstvo za prevenciju poremećaja u ponašanju predškolske djece)
( Workshops with kinesiological activities (medium for prevention disorders in behavior) )
Izvornik: Zbornik radova stručnog skupa «Postignuća u praksi i teoriji predškolskog odgoja» / Živčić, Ivanka (ur.). - Rijeka : Visoka učiteljska škola u Rijeci , 2003. 282-286.
Skup: Postignuća u praksi i teoriji predškolskog odgoja
Mjesto i datum: Rijeka, Hrvatska, 09. 2003.
Ključne riječi: igraonica; djeca; predškolski; prevencija; poremećaji
( workshops; children; pre-school; prevention; disorders )
Sažetak:
Bitna odrednica obrazovanja stručnjaka u DV za XXI stoljeće trebala bi hipotetski biti svestranost korištenja istih sadržaja i aktivnosti koje djeca provode za različite svrhe ili razvojne i druge zadaće. U ovom slučaju, opisan je pokušaj da se igraonice s aktivnostima s kretanjem “ iskoriste” za prevenciju poremećaja u ponašanju kod predškolaca. Tzv. igraonice sa sportskim sadržajima i s drugim kineziološkim aktivnostima (aktivnostima s kretanjem) imaju za osnovni cilj upoznavanje djece s nekim kineziološkim aktivnostima, te poticanje motiviranosti djece za uključivanjem u te aktivnosti. Iste potencijalno mogu na barem dva načina koristiti i kao jedan od oblika prevencije pojave nekih poremećaja u ponašanju (hiperaktivnog i agresivnog ponašanja - još u predškolskoj dobi, ali i delinkventnog ponašanja u osnovnoškolskoj dobi, kao i prevencija štetnih oblika ovisnosti): 1. direktno - omogućujući optimalnije funkcioniranje organizma, pod utjecajem pozitivnih efekata tjelesnog vježbanja ; istovremeno, kineziološke aktivnosti mogu imati i efekt “ katarze” u slučaju agresivnog ponašanja, ali i kod hiperaktivnog ponašanja - omogućujući djeci da se “ isprazne” te da pokušavaju fokusirati pažnju na poštivanje pravila date igre ili aktivnosti, suradnju sa drugim članovima grupe i voditeljem, dosljednost i upornost u provođenju postavljenih zadaća 2. indirektno - kroz davanje smjernica djeci kako da struktuiraju svoje “ slobodno” vrijeme - kroz “ zdrave” kineziološke aktivnosti, prije nego bijegom u delinkvenciju ili razne oblike štetne ovisnosti (alkohol, droga, pušenje i sl.). Daljnji oblici prevencije posebnih potreba djece predškolske dobi provode se kroz sustavno poticanje razvoja nekih “ pozitivnih” obilježja ponašanja, te omogućenje darovitoj djeci (za pojedine kineziološke aktivnosti) da razviju svoje specifične kreativne potencijale.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4