Pregled bibliografske jedinice broj: 252574

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Ekstremne vrijednosti procjena na skali Lickertova tipa kao pokazatelj testovnog ponašanja skupina ispitanika.
( Extreme estimation values on the Likert scale as an indicator of test behavior at subject's samples. )
Izvornik: Sažeci priopćenja 13. Dana Ramira Bujasa, Zagreb / Dragutin Ivanec (ur.). - Zagreb : Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo , 1997. 33.
Skup: 13. Dani Ramira Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 1997.
Ključne riječi: ekstremne; Likert; procjene; skala; testovno ponašanje
( extreme; Likert; estimations; scale; test behavior )
Pretpostavljeno je da bi ekstremne vrijednosti procjena na upitnicima koji posjeduju Likertovu skalu mogle poslužiti kao indikatori testovnog ponašanja određene grupe ispitanika. Prikazani su rezultati tri istraživanja u kojima je kontrolna skala "ekstremnih procjena" (analogna tzv. "?-skali“ MMPI ) određena kao broj korištenih ekstremnih vrijednosti procjena na skalama Likertova tipa, koju svaki ispitanik koristi za svaku česticu nekog upitnika. Zatim su uspoređivane različite skupine ispitanika, studenata različitih studijskih grupa na Sveučilištu u Zagrebu, tijekom 1986. do 1988. godine, a u odnosu na rezultate na tzv. „ skali ekstremnih procjena“ : studenti psihologije, socijalnog rada, geodezije, informatologije, stranih jezika (francuski), građevine. U svim je slučajevima utvrđeno da ispitanici-studenti psihologije postižu u prosjeku statistički značajno različite rezultate u odnosu na ostale skupine ispitanika, u smislu većeg broja "neutralnih" a manje "ekstremnih" vrijednosti procjena na skalama Likertova tipa. Potencijalni razlog tomu može biti "opreznost" kod odgovaranja studenata psihologije na postavljene upite, ili pak težnja izbjegavanja davanja informacija o sebi, kako se tumače i rezultati na „ ?-skali“ MMPI. Rezultati međutim upućuju i na mogućnost da se ekstremne vrijednosti procjena na skali Likertova tipa mogu koristiti kao "grubi" indikatori testovnog ponašanja grupa ispitanika, posebno u svrhu odabira valjanih i primjerenih uzoraka određenih populacija u psihologijskim istraživanjima.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Stručni