crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 252633

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško
Naslov: Jednostavna kvantitativna metoda za utvrđivanje stanja entiteta te za planiranje i programiranje u razvojnoj i edukacijskoj psihologiji
( Simple quatitative method for definig entity status and for planning and programming in developmental and education psychology )
Izvornik: Sažeci radova – ; 11. Dani psihologije Zadar. / Ilija Manenica (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru , 1998. .
Skup: 11. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 1998.
Ključne riječi: jednostavna; kvantitativna; planiranje; vrednovanje; metode
( simple; quatitative; planning; evaluating; methods )
Sažetak:
Osmišljena je jednostavna kvantitativna metoda (tzv. računalno-mrežni model ) za neposredno određivanje stanja entiteta, a putem jednostavnog algoritma i za posredno stvaranje osnove za planiranje i programiranje ostvarivanja daljnjih razvojnih, odnosno edukacijskih ciljeva za datu grupu entiteta, za pripadni skup varijabli. Temeljna zamisao metode jest ”logična” pretpostavka da je potrebno intenzivnije poticati razvoj onih motoričkih, konativnih, kognitivnih, te somatskih karakteristika, sposobnosti i znanja relevantnih za dati edukacijski ili razvojni proces - koje su aktualno nezadovoljavajuće razvijene, i to u proporciji u kojoj su one ”manje razvijene” , u odnosu na neko definirano poželjno finalno stanje. S obzirom da ” logika” metode vodi ka postizanju stanja ” ravnoteže” , tj. istovjetnog ukupnog sumativnog skora za sve ispitivane varijable, metoda je primjenljiva u slučajevima kad je proces transformacije psihofizičkih karakteristika putem nekog upravljanog procesa usmjeren ka postizanju poželjnog finalnog stanja u odnosu na zadane norme, koje se mogu numerički definirati. Prilagodljivost metode očituje se i u činjenici da varijable mogu biti u formi procjena, kao i psihometrijski ” rigoroznih” testova, a relativna manja ili veća važnost pojedinih varijabli za dati proces, utvrđena prethodnim istraživanjima, može se” uklopiti” u sustav množenjem rezultata po varijablama s odgovarajućim ponderima, dok se različite vrste varijabli, sa pripadnim različitim mjernim jedinicama- mogu unificirati postupkom standardizacije rezultata. Metoda je pogodna i za planiranje i programiranje individualnih ciljeva datog procesa, kao i grupnih ciljeva , npr.u razredu, odgojnoj skupini vrtića, itd. Kao takva, primjenljiva je i u mnogim drugim područjima primijenjene psihologije.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4